söndag 7 oktober 2012

Motorcykel tårta

För ett tag sedan fick en förfrågan om en tårta från en tjej, Annika. Hon ville ge en tårta i födelsedagspresent till sin syster Ellinor, som kör Road Racer.
Jag fick bilder på Ellinor på sin Road Racer och efter att ha bollat lite fram och tillbaka så tyckte jag att det vore bäst att jag skissade ner tårtan så att vi verkligen snackade om samma sak =)
Så jag fick tag i ett skissprogram som heter Google SketchUp 8, den är ju inte direkt avsett att rita tårtor i, så jag fick komplettera med detaljer i Photoshop, men det gick ju bra till slut.

Har ni något program som ni skissar på datorn med?
Tipsa mig gärna i så fall!

Önskemålet var gräsgrön tårta med en krokig väg mitt över, med några blommor och texten: Grattis Ellinor 20 år, och runt om tårtan skulle det vara röd/vita rutor =)

Den hade även en spännande kombination av smaker som jag själv aldrig skulle ha kommit på ;) Men det är därför det är så skoj att göra tårtor till andra, då blir det inte samma gamla vanliga utan spännande och nytt ;)

Tårtan bestod av:
Hallonmousse (jag har bytt ut jordgubbarna i receptet mot hallon)









Och slutligen en bild från Annika =)




10 kommentarer:

  1. sv: tack :)
    Ja tillsammans kan vi göra mycket!

    SvaraRadera
  2. Du gör jättefina tårtor :-) Snodde ditt recept på regnbågstårta men har länkat hit, var jättekul att göra så tack för att du delar med dig :-) Madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt ok med snott recept Madde ;)
      Tack för länkningen och fina ord!
      Kram

      Radera
  3. Wow, vilken cool road racer du har gjort! Vad duktig du är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Lyna!
      Men det är inget i jämförelse med dina tårtor <3

      Radera
  4. Cooool tårta!grabben min sa:en sån tårta vill jag ha när jag fyller år!!:)

    SvaraRadera
  5. Kul Patrik :)
    Om ni bor i Sthlm så kan du beställa en sån till honom ;)

    SvaraRadera
  6. Ja nellie, min syster blev glad och det var mycket god och väldigt mättande så som en tårta skall vara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så glad att ni gillade den <3
      Tack för att jag fick göra den!
      Kram

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...