lördag 29 september 2012

Dessertbord Uggla

Nu har jag misskött bloggen, igen... 
Men jag har bakat och stått i och ska ladda upp bilderna och visa er allt eftersom!

I Juli fyllde vår minsting 2 år. Och jag som älskar dessertbord med tema satt och letade olika teman halva sommaren. Jag fastnade till slut för temat UGGLA =)
Så uggla it is ;)
Som tur var hittade jag tallrikar och presentpåsar som matchade temat på nätet som jag passade på och beställa =)

Jag som surfar runt på olika bloggar från USA har allt oftare sett att födelsedagsbarnet får en egen minitårta, en SMASH cake, alltså en tårta som blir mosad, geggad, smashad :)
Självklart fick minis en egen Smash cake, men han började med att äta toppdekorationen på  den stora tårtan.

Bilderna är lite mörka, men ni vet hur vädret varit i sommar, det gick inte att få annat än lite skumma bilder =(
Därför kompenseras ni med en hel drös bilder ;)

På dessertbordet fanns följande
Våningstårta 
Första våningen: 
Vaniljbottnar
Hallonmousse
Mangomousse 
Vitchokladfluff

Andra våningen: 
Vaniljbottnar
Cookies and Cream mousse

Kanelbullar
Chokladbullar
Vaniljbullar

Chokladbollar med pärlsocker
Chokladbollar med kokos




Kanelbullar

CHokladbullar

Vaniljbullar



En liten Smash Cake












SMASHed Cake ;)



10 kommentarer:

  1. Wow vad du är duktig och vilken söt 2 åring : ) supersöta tårtor älskar ugglor! kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilka fina tårtor! Jag har blivit lite såld på täckta tårtor och hittar gärna anledningar att få baka det.

    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin!

      Och välkommen till "klubben" ;)
      Vi verkar vara ett gäng som är helt sålda ;) men det är ju så himla kul!
      Kram

      Radera
  3. Men så söt!!
    Jag gillar också ugglor så temat hade även passat mig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annelie!
      Jag tycker att uggletemat är så gulligt till barnen =D
      Det verkar oxå ha blivit mer o mer populärt =)

      Kram

      Radera
  4. Superfint dessertbord! Blev väldigt sugen på att pröva på att göra chokladbullar! blev också väldigt sugen på chokladbollar och tårta....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Astrid!
      Chokladbullar är himla gott, det kan jag verkligen rekommendera ;)
      Kram

      Radera
  5. Så fint!!! Jag älskar ugglorna! Var har du hittat de fina påsarna?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...