onsdag 11 juli 2012

Mitt rosa dessertbord

Jag brukar inte fira min egen födelsedag, det en dag som jag låtit flyta förbi rätt obemärkt... Jag vet inte riktigt varför det har blivit så men det har nog vuxit fram.. "kalas är för barn" har jag tyckt, och "jag gillar inte presenttiggeri" har jag sagt och det gör jag ju verkligen inte.

Däremot firar vi barnen, och sedan jag började baka för två år sedan så firar vi dem STORT. Med dessertbord och teman och presenter, för de förtjänar de!!

Medan jag firar mig själv med att baka den enklaste tårtan med köpebotten för 17:- från ICA, vispgrädde och några bär, bara för vår lilla familj.
Men i år kände jag; Näe, vettu vad, jag är oxå värd ett kalas och dessertbord!
Sagt och gjort, i år hade jag kalas för mig själv, med mina vänner med ett dessertbord men mina favorit kakor i färgtemat Rosa, för det gillar JAG =D

Och det var jag värd!

Här kommer bilder och snart så kommer det recept ;)














34 kommentarer:

  1. Har du olika nyansers pastafärg till bottnarna eller använder du t.ex rosa pastafärg och blandar lite mer varje gång i smeten före du gräddar ett botten?

    Väldigt sött och fint dessertbord! :)
    Vad är det vita du spacklat tårtan med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matilda, jag använder samma färg som jag tar lite mer av när jag vill ha en starkare färg :)
      Det jag spacklat med är marängsmörkräm, recept på både tårta och smörkräm finns nu :)

      Radera
  2. Marika Widenqvist11 juli 2012 21:06

    Förstår vad du menar med att inte fira födelsedagen... Jag ÄLSKAR iofs presenter och känner mig i det fallet som ett barn ha ha! MEN, du gjorde helt rätt med ett buffébord med allt du gillar! Grattis i efterskott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marika! Och så himla kul att du hittat till min blogg <3
      Jag tycker nästan att det är jobbigt att få presenter :/
      Jag får bättra mig :P

      Radera
  3. Jättefint dessertbord wow, det är klart du är värd det! Receptet på tårtan vill jag gärna ha ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Amy!
      Receptet finns nu, bättre sent än aldrig ;)
      Kram

      Radera
  4. Jätte fint dessertbord. Något recept på tårtan för den såg riktigt smarrig ut ;)

    SvaraRadera
  5. åh Grattus i efterskott.vilket dessertbord du har gjort.otroligt gott och fint blev de

    SvaraRadera
  6. Otroligt vilket sött dessertbord du gjort!

    SvaraRadera
  7. wow, vilket dessertbord! Helt fantastiska kakor och tårtor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marja!
      Det var himla kul att baka dem :)

      Radera
  8. Åh vad läckert!!! Jag vill smaka ALLT! Och grattis i efterskott oavsett m du inte vill fira eller ej;)

    SvaraRadera
  9. Härligt dessertbord!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sana,men inte i närheten av dina bakverk!!

      Radera
  10. Vilket otroligt fint desertbort! Rosa är min favoritfärg också och allt ser så fint och gott ut :)

    SvaraRadera
  11. WOW, Jag vill också fylla år hos Dej !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nana, kon så ska jag baka till dig ;)

      Radera
  12. Allt ser verkligen jättegott ut!

    SvaraRadera
  13. Jätte fint! Den tårtan såg himelsk ut! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sara, man kan tro att det blev för mycket botten, men de var så saftiga så det blev helt perfekt :)

      Radera
  14. Jättefint!

    http://gittesgreenliving.gili.se/

    <3

    SvaraRadera
  15. Åh vad sugen jag blir på att göra ett dessertbord! Måste bara få någon som är villig att äta upp allt ;)

    Det är så himla snyggt med rainbow-cake men blir det inte lite torrt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Astrid, jag tycker inte att tårtan blev torr. Bottnarna var himla saftiga och marängsmörkrämen gjorde att den blev mera fuktig :)
      Så testa ;)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...