söndag 20 maj 2012

Banoffee Cheesecake

Ni som följer mig på Facebook  vet ju att jag planerade att baka en Banana Cream Pie i helgen, men jag bestämde mig för att göra något liknande men som jag inte sett på någon annan blogg innan. Och eftersom jag just nu fastnat i Cheesecake-träsket så fick det bli en Banoffee Cheesecake med bananer, kondenserad mjölk och Dulce de Leche.
Och nu tror ni kanske att jag är partisk men den var magiskt god (och enormt mastig)!

Jag har inte hunnit skriva ner receptet ännu men jag måste bara visa er den.
Jag måste också säga att jag är lite stolt över att den såg så "städad" ut när den var hel och helt galet mumsigt kladdig när vi skar upp den =D

Hoppas ni får en underbar avslutning på helgen.

Kram




5 kommentarer:

  1. Oj, vad gott det ser ut! :)

    SvaraRadera
  2. Åh den såg verkligen god ut!

    titta gärna in på min bakblogg! :)

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj, jag hoppas att receptet kommer väldigt snaaart! :)

    SvaraRadera
  4. gud så otroligt god den ser ut en sådan måste jag självklart testa att göra själv, jag bara älskar cheescakes! Ps. gillar din blogg=)

    SvaraRadera
  5. Jag bröjar nästan dregla! Jag har tänkt göra banoffeepaj fast på mitt eget lilla vis.

    http://bakasockerfritt.blogg.se/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...