söndag 29 april 2012

Tävling - VIVA Lakrits!

Lakrits är populärare än någonsin. Visste du till exempel att lakrits är läkande vid magsår och kan öka förbränningen, förutom att det är smarrigt godis ;)

Malaco har tagit fram tre nya lakritsgodisar för oss som älskar lakrits =)

VIVA LAKRITS – Briljanter, mjuk sockrad sötlakrits
VIVA LAKRITS – Juveler, mjuk saltlakrits
VIVA LAKRITS – Pärlor, mjuk salmiak med krispigt skal

Jag måste ju säga att jag hittat min nya favorit i Pärlor, de var försvinnande goda!

Nu har jag, tack vare Tove på Wenderfalck, möjligheten att lotta ut 15 påsar till mina läsare. 
5 personer kommer alltså att vinna 3 påsar var!

Det enda du behöver göra för att vinna är att skriva en kommentar med vilken lakritssmak du gillar bäst: Sött, Salt eller Salmiak!
Tävlingen är avslutad!
Tävlingen börjar nu (söndag kl 14:00) och avslutas nästa söndag (6/5) kl 23:59.
Lycka till!




55 kommentarer:

  1. Min favoritsmak är salmiak. Skulle lätt kunna äta sånt i mängder! :D

    SvaraRadera
  2. SALTLAKRITS är min stora och enda favorit :-))

    SvaraRadera
  3. Rolig tävling! Blir otroligt sugen på att testa Juveler och Pärlor, låter supergott!
    Jag gillar saltlakrits allra bäst. :)

    SvaraRadera
  4. Gud vilken underbar tävling :-) Älskar lakrits så vill jättegärna vara med.
    Min absoluta favorit är saltlakrits men tycker om alla sorter :-)
    /Emma S
    emmsa_152@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Mmm, så gott det ser ut med nya lakritspåsar! :)

    Jag gillar all lakrits men bäst gillar jag saltlaktris. /Gunilla

    SvaraRadera
  6. Oh, vilken smaskig tävling! Svårt att välja, jag älskar all lakrits, men om jag måste så väljer jag söt.

    SvaraRadera
  7. Saltlakrits är otroligt gott och jag kan få hemska lakrits-cravings ibland så jag bara måste gå och köpa saltlakrits vilken tid på dygnet det än är!

    SvaraRadera
  8. Jag gillar bäst sötlakrits!

    SvaraRadera
  9. Jag älskar all slags lakrits, men om jag måste välja...
    så får det nog bli SÖTT!!!

    Hoppas på vinst! ;)
    //Katta

    SvaraRadera
  10. ja älskar lakrits,speciellt salt lakrits.så himla gott.

    SvaraRadera
  11. jag vill vinna mjuk saltlakrits :).

    SvaraRadera
  12. min favorit är sötlakrits och min sambos favorit är saltlakrits :)

    SvaraRadera
  13. Svar
    1. Grattis Johanna!
      Du är vinnare nr 2 =)

      Radera
  14. Salmiak är en klar favorit men en del sötlakris slinker också ner :-)

    SvaraRadera
  15. Åh vad svårt, jag älskar alla tre lakritssorterna men måste jag ändå välja blir det nog sötlakrits.

    SvaraRadera
  16. Älskar lakrits och saltlakrits är favoriten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis Maria!
      Du har vunnit 3 påsar lakrits =)

      Radera
  17. Åh lakrits är gott och älskar saltlakrits :-)

    SvaraRadera
  18. SALTLAKRIS :) *MUMS*

    citcit.kuruyemis@gmail.com

    SvaraRadera
  19. Älskar all lakrits men sötlakrits är en sort jag kan äta i mängder. Vilka fina och tilltalande påsar. Mums
    Kram

    SvaraRadera
  20. Eftersom man måste välja säger jag söt men egentligen så funkar all laktrits precis lika bra :)

    SvaraRadera
  21. Salt, salt, salt! Mumsfillibabba!! ;)

    SvaraRadera
  22. när jag nu måste välja säger jag sötlakrits... men egentligen så är ju alla tre lika frestande ;)

    SvaraRadera
  23. Ohhh vilka fina påsar. Jag älskar lakrits och all lakrits.
    Men om jag ska välja en så är det just sötlakrits med socker på.
    Mjuk sockrig lakrits...inte ofta man stöter på det och oj vilken lycka när man gör det. Mums vad gott.

    Kram

    SvaraRadera
  24. Lakrits är mums. Favoriten är nog sötlakrits eller salmiak. Av dessa är det "pärlor" som lockar mest! Mjukt innehåll med krispigt yttre, mmmmm det vattnas redan i munnen :)
    / Jennie
    jenniesandblom@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Denna kan jag ju inte bara missa, sånt lakritsfreak som jag är ;)

    Min favorit är salmiak!

    SvaraRadera
  26. Saltlakrits är det bästa....mmmm / Pia piadehle@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. Salmiak är guds gåva till mig :)

    SvaraRadera
  28. Salmiak givetvis, det är ju godast på alla sätt och vis!! :D

    Hälsningar Susanne
    gotland(at)speedmail.se

    SvaraRadera
  29. Både Saltlakrits & Salmiak men på just dessa va "Juveler" godast, dvs salt :-) mums!

    SvaraRadera
  30. Helt klart SÖT lakrits!

    Vårhälsningar från
    hilde_jensen@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis Hilde, Du har vunnit lakrits =D

      Radera
    2. Tusen, tusen tack!

      Radera
  31. Finns det något som jag kan få riktigt mycket "cravings" till så är det lakrits och helst då salt. Kan gå till affären bara för detta. Sååå gott!

    SvaraRadera
  32. saltlakrits ska det vara så klart. Älskar att de gör enbart lakritspåsar. När finns dem i butik?

    SvaraRadera
  33. Salt är helt klart favoriten, även om allt när det gäller lakrits kan slinka ner ;)

    /Sabina
    sabinagreen@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. älskar all lakrits, men salt är givet godast om man måste välja :)/minnasanna@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Fasen vad gott med all lakrits! Dessa påsar kommer att mumsas på här hemma! På lördagar förstås, och jag ska borsta tänderna och köra med tandtråd efter frosseriet (jag-tandsköterska). Salmiak är godast.

    SvaraRadera
  36. åh va svårt detta blev..lakrits som +e så gott:) men måste jag välja så blir det salt!=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis Kockajäveln!
      Du är vinnare nummer 5 =)

      Radera
  37. Elina Persson6 maj 2012 16:20

    Min absoluta favorit är salt lakrits. Så gott!

    SvaraRadera
  38. Kristin Eriksson6 maj 2012 22:11

    Jag älskar all lakrits, men måste jag välja så blir det salmiak! Riktigt mumsigt :)

    SvaraRadera
  39. Åh jag har älskat saltlakrits och salmiak sen jag var liten!!! Nu har jag testat pärlorna och de är fantastiska men jag ääääääälskar ju saltlakrits med och är så sugen att testa JUVELERNA så SALTLAKRITS vill jag vinna :D

    SvaraRadera
  40. Åh jag har älskat saltlakrits och salmiak sen jag var barn!!! Jag kunde inte motstå att testa Pärlorna och de är fantastiskaaaa!!! Jag vill inget anat än testa juvelerna så SALTLAKRITS vill jag ha om jag vinner :D

    SvaraRadera
  41. Min favorit är salmiak. Viva lakrits pärlor är helt beroendeframkallande! Det värsta är att ingen matbutik nära mig har Viva Lakrits. :( Idag är det min födelsedan så jag hoppas jag har turen med mig! :P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...