onsdag 1 februari 2012

Våningstårta med prinsessa


Min bästa väns dotter fyllde 4 år förra helgen och jag fick äran att göra hennes tårta =)
Hon önskade sig en tårta med en prinsessa på och i och med det var temat spikat, en prinsesstårta till vår prinsessa ♥

Jag blev så sjukt nöjd med prinsessan, därför får ni se 387 bilder på den här nere ;)

Den undre tårtan är en så kallad Neapolitan tårta som består av tre olika bottnar. Choklad, vanilj och hallon och den övre tårtan bestod av en enkel vaniljbotten med hallongrädde och kolafluff.

Recept kommer snart =)




  







17 kommentarer:

  1. Oj så fin! Nästan en bröllops-prinsess tårta:-) Helt otroligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann-Sofi =)
      Den skulle nog passa bra som bröllopstårta oxå, inspirerad av Lisa (Sockerrus fina tårtor =)

      Radera
  2. Vilken fin tårta!!! EN sån skulle jag absolut kunna tänka mig på min födelsedag - fast att jag fyller 27 och inte 4 år ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta Emma =)
      Man behöver inte fylla 4 för att få en prinsessa på sin tårta ;)

      Radera
  3. Förstår att du är stolt över prinsessan - jättefin!

    SvaraRadera
  4. Förstår att du blir nöjd. Hon är bedårande

    SvaraRadera
  5. Oerhört söt prinsessa!!! Du ska helt klart vara nöjd med henne, ansiktet är ju makalöst fint gjort! Stor kram till dig vännen :)

    SvaraRadera
  6. Vilken söt tårta :) Den passar verkligen till en prinsessa.

    SvaraRadera
  7. Jättefin tårta!! Ser himla smarrig ut också! En fråga: hade du pinnar/sugrör mellan övre och undre tårtan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla =)
      Den övre våningen var så lätt att det räckte med sugrör för att stötta upp den!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...