måndag 20 februari 2012

Kärlekstårta

Nu tänkte jag äntligen publicera bilder på tårtan som jag gjorde till alla hjärtans dag.
Eller tårta och tårta, jag gjorde det mycket enkelt för mig själv och gjorde en saftig Tigerkaka (recept kommer snart) och spacklade den med Italiensk maräng smörkräm (IMBC).

Jag tyckte att den här formen från Lékué  passade bra eftersom jag och min älskling firade vår 3:e alla hjärtans dag ihop ♥

Bakformen finns i alla siffror hos Coolstuff  som faktiskt är först i Sverige (och Norden för den delen) med de fina formarna.
Och det finns fler användningsområden än barnkalas för dem, som ni ska få se här ;)










12 kommentarer:

  1. Fiiin! Och god ser den ut. Tigerkaka är ju bara så gott och läckert! Men var blir receptet på Italiensk maräng smörkräm av?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin!
      Receptet på Italiens maräng smörkräm finns sedan tidigare på bloggen, jag länkar till den NU =)

      Radera
  2. Så fin den blev, och låter väldigt god med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda, jag gjorde det enkelt för mig denna gång ;)

      Radera
  3. Svar
    1. Den var riktigt saftig och god!
      Jag måste dela med mig av receptet!

      Radera
  4. Sv: ja den cupcaken var jättegod. Ska prova mig på att bake såna nån dag. Vet bara inte var de fått tag i lakrits strösslet. Det var små mjuka kulor med salt lakritssmak så goda. Vad läcker den här kakan blev. Han blev säkert glatt överraskad.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...