lördag 25 februari 2012

Bästa måttet, ever...


Jag tycker att sitta och slösurfa och titta på tårtor, kakor och bakelser är nästan lika skoj som att baka själv. Jag sitter och fantiserar om allt jag ska baka, och får massa idéer till nya kombinationer som jag aldrig sett tidigare och som MÅSTE göras!

Och ibland får jag syn på sånt som jag inte sett på svenska bakbloggar men som är rätt vanligt utomlands. Det enda knepiga är att de amerikanska recepten är angivna i CUPS och OZ istället för våra vanliga mått här hemma. Så jag har stått med en omvandlare och knappat in cups och konverterat till svenska mått, eftersom vi har decilitermått här hemma...
Men... så hittade jag ett överlägset redskap hos Vikingsun, jag fattar inte att jag ens har klarat mig utan det innan, så mycket tid jag lagt ner på att hålla på och omvandla recepten... Jag är så sjukt nöjd med mitt nya mått och rekommenderar er att investera i ett likadant.

Förutom våra vanliga mått så mäter den här måttkoppen just cups och oz!



5 kommentarer:

  1. Jag har sett något liknande mått lite här och var men aldrig köpt ett. Men jag tror nog bestämt att jag får öppna plånboken nästa gång jag ramlar över ett! Hoppas du haft en trevlig helg /Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade aldrig sett det innan jag fick se den hos Vikingsun. Jag rekommenderar den verkligen Emma, den ersätter ju alla andra måttsatser.

      Radera
  2. Vilken bra grej! Den ska jag sätta upp på önskelistan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut att du ska göra Ann-Sofie! Kram

      Radera
  3. Oj, vilket superbra mått!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...