fredag 10 februari 2012

Alla hjärtans dag tips 4 - Dekorerad Rulltårta

Förra året så tittade jag in till duktiga Sana med den underbara bakbloggen Made by Love och hittade en slags rulltårta jag aldrig tidigare sett, dekorerad rulltårta!
Inspirerad som jag blev var jag tvungen att prova min egen variant av dekorerad rulltårta, men med lite förenklat recept.

Den blev så sjukt god att jag i år passade på att göra en favorit i repris. Denna gång fyllde jag rulltårtan med  vanlig hallongrädde.

Jag har spritsat de små hjärtan med en DekoPen från Lékué som finns i var och varannan köksbutik. Det blev mycket lättare att spritsa fina små hjärtan med hjälp av den.

Seriöst, blev de inte riktigt söta? 










8 kommentarer:

  1. Jag önskar dig en trevlig fredag och en trevlig helg!!
    kramkram söta du!

    SvaraRadera
  2. Gud va fina. Jag har gjort gelehjärtan på min blogg

    SvaraRadera
  3. Gud så söt! Kul med nyheter.) hoppas du får en skön och härlig helg:) kram

    SvaraRadera
  4. Men herregud så sött! Kreativt :) Gillar bilden med mjölken och sugröret, så gulligt.

    SvaraRadera
  5. Så fina gahhhhh vill ha : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Vilket perfekt tips, det här ska jag nog till imorgon! Vad har du dekorerat med fr ätbart?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...