måndag 6 februari 2012

Alla hjärtans dag tips 1 - Kärleksfrukost


Det är redan februari och snart är alla hjärtans dag här ♥
Och den här veckan tänkte jag viga åt att baka och laga sådant som passar extra bra när man vill hylla kärlekens dag =)

Först ut är en kärleksfull frukost med en speciell äggmacka, jag vet, jag brukar inte visa er mackor på den här bloggen, men man kan på detta sätt starta firandet redan kl 05:30 om man vill ♥

Tillvägagångssättet är enkelt för att lyckas med den här mackan, stansa ut ett hjärta ur brödet med en pepparkaksform, sätt brödet i stekpappan och knäck i ett ägg i hjärtat. Stek på medelvärme tills ägget är helt fast.
Tänk på att inte ha för hög värme eftersom brödet annars lätt bränns vid.

Jag tänkte även passa på och anmäla detta inlägg till månadens sötsak hos Söta saker där temat denna månad är frukost =)




6 kommentarer:

  1. Vilket bra tips:) Jättesnygg macka! Kanske den snyggaste jag sett;-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann-Sofie=)
      Visst är den fin?
      Passar extra bra denna månad <3

      Radera
  2. Jag gjorde sådana förra alla hjärtansdag och blir nog i år med till frukost.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skoj =)
      I år var första gången jag såg dem så jag var tvungen att testa jag med =)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...