tisdag 17 januari 2012

Red Velvet tårta med cocosboll frosting

Den här tårtan tog mig 2 timmar att göra från att jag knäckte det första ägget till att den var färdig, himla fort med andra ord!
Tyvärr så har jag ingen bild från hur den ser ut på insidan, vilket beror på att min mamma tog med tårtan på fest glömde att knäppa bilder på den.

Tårtan består av 3 riktigt saftiga Red Velvet bottnar,
1 lager madelbotten (recept kommer snart)
 och är fylld med

Den är spacklad med Italiensk maräng (tänk MumsMums)
och dekorerad med kokosflingor och små guldpärlor.





14 kommentarer:

  1. Men hjälp vad gott! Du är så sjukt duktig! :-)
    Kramar Carro

    SvaraRadera
  2. Oh men jag kan nästan föreställa mig det röda som bryter vackert mot det vita när man skurit en bit! Jättevackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann-Sofi!
      Det är ju så synd att jag inte har en någon bild för att visa hur det såg ut, den var riktigt röd =)

      Radera
  3. Ser väldigt smarrigt ut!! Duktig du är =)
    kramkram

    SvaraRadera
  4. Na var det en stund siden jeg 'besokte' deg. Sa utrolig god den kaka sa ut! Skal ha gjester neste uke - kanskje jeg skal prove meg pa den?

    haper du og dine har det bra.
    klem Mette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mette!
      Ja, det var länge sedan jag såg dig här. Hoppas att allt är bra med dig!

      Jag tycker vaerkligen att du ska prova på den här tårtan =)
      Den fick bra betyg från dem som åt den =)

      Kram

      Radera
  5. Hej!
    Wow så gott med mums mums ovanpå :-) Måste fråga, hur mycket maräng går det åt? Räcker det med en sats?

    Mvh Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Frida! Det gick åt en sats med 3 äggvitor och jag spacklade tårtan i 3 lager för att få ett tjockt lager maräng på =)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...