söndag 22 januari 2012

Min andra Pippi Långstrump Tårta


När lilla Elsa fyllde två år beställde hennes mamma 2 pippi tårtor av mig, och jag är himla glad att jag fick det uppdraget =)
Tyvärr blev Elsa sjuk på sitt kalas så den andra Tårtan hann jag inte baka, men här kommer bilderna på den Pippi tårtan som nådde familjens första kalas.

Det hände dock en pinsam grej när jag dekorerade tårtan.
Nej, jag satte mig inte på den.
Nej, jag kom inte på att jag bakat in ett hårstrå i den,
men det jag såg först nu när jag fixade bilden var att det inte alls står Elsa på på tårtan som det borde... utan Esla =/ Inte bra... mindre lyckat... jag får skriva en note to self och trippelkolla innan jag limmar fast bokstäverna i fortsättningen.





10 kommentarer:

  1. Så söt den blev! Synd med namnet, men Pippi är ju lite tvärtom också så det gör kanske inte så mycket ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda!
      Vad snäll du är, det var en bra tröst =)
      Som tur är så blev Elsas mamma inte så besviken =)

      Radera
  2. oj då,men annars blev den jättefin tårta.synd att de blev fel på namnet.a ja brukar lägga namnet och kolla avstånd och sen limma de sista .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Simone!
      Jag brukar oxå vara jätte noga med namn och avstånd och sånt, men just den här tårtan gjorde jag efter jobbet en fredagkväll, och såg typ i kors då jag skulle limma dit namnet så jag såg inte alls att det blev fel, fast jag tittade på tårtan flera gånger... Det är sjukt...
      Men annars är ditt tips asbra, man ska verkligen kolla och extra kolla, gärna på lite avstånd =)

      Kram

      Radera
  3. Jättefin pippi tårta vilken lycka för födelsedags tjejen : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  4. hejsan! hoppas du mår toppen! :) vilka fina bakverk!! :) har en liten frågestund på bloggen. gå gärna in och släng dit en fråga. INGA FRÅGOR ÄR FÖR DUMMA! :) jag svara på alla frågor som kommer. ha en fortsatt fin dag! :)
    http://xtz.webblogg.se/2012/january/ah-va-fan-inga-fragor-ar-for-dumma.html

    SvaraRadera
  5. Jättefin!!! Vilket pill och jobb det måste ha varit att få allt så perfekt:)

    SvaraRadera
  6. Så söt tårta! Jag hade blivit överlycklig om jag fått denna tårtan som barn. Älskade ju Pippi :)

    SvaraRadera
  7. Så fin tårta, duktig du är! Ja synd när namnet blev fel... du får trippelkolla nästa gång! ;)

    SvaraRadera
  8. haha, jag läste Esla och tänkte "undrar vilket land de kommer ifrån?" :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...