tisdag 17 januari 2012

Hallon-Cream Cheese fyllning


Den här moussen kan du antingen hälla upp i portionsformar och servera som den är med några hallon på toppen, eller ha som en fräsch fyllning till tårtor =)


Ingredienser
300 g naturell färskost, t ex Philadelphia light
2 dl Turkisk yoghurt
3 msk ingefärssirap, (Dansukker)
5 dl hallon

Gör så här
Kör hallonen i en mixer till de blivit riktigt mosade.
Sila därefter hallonen genom en tät metallsil så du blir av med alla kärnor.
Blanda hallonpurén med yoghurten.
Vispa färskosten med sirapen och blanda därefter i hallonyoghurten.
Blanda om väl och låt stå till sig ca 30 min i kylskåpet innan servering.

4 kommentarer:

  1. den måste jag prova tack! kolal gärna min blogg. jag har gjort praliner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att du ska göra Sabina!
      Din apraliner var himla fina =)

      Radera
  2. Vad bra med tips på fyllning, sådant behövs alltid! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så Helena, Man kan inte ha för många recept på fyllningar =)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...