torsdag 29 december 2011

Kokostryffel á la Söta Saker

Det är ingen hemlighet att jag älskar kokos. så när jag kikade in till duktiga Tea på Söta Saker och såg denna vit chokladtryffel med kokoslikör så var jag såld... had to make them... Said and done, här är de =)




Recept Kokostryffel
200 g vit choklad
knappt 1 dl grädde
2-3 msk kokoslikör
ev rosensocker

  1. Hacka chokladen fint. 
  2. Koka upp grädden snabbt, ta från plattan och häll i chokladhacket och kokoslikören. Rör tills chokladen smält helt i grädden (värm eventuellt försiktigt om grädden hunnit svalna innan chokladen smält). 
  3. Häll över i små ischokladformar.
  4. Förvara kallt.





3 kommentarer:

  1. Ja det låter gott! Hon har många bra recept!

    SvaraRadera
  2. Mumma lixom! Jag vill även informera dig om att du kommer att vara en av 2 dagens bloggar imorgon. Jag gillar din kreativitet och vill helt enkelt dela med mig av din blogg till mina läsare! Hoppas det är OK =)
    Massa kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Låter gott, kokos slår aldrig fel! :-)
    Hoppas ni har haft en underbar jul! :-) Kram Carro

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...