fredag 23 december 2011

Cake in cup - Kopp kaka i micron

Här kommer receptet på chokladtårtan i mugg jag lovade er förra veckan...
Seriöst, enklare kan det inte bli, och du behöver inte ens ha en ugn!!



Recept chokladtårta i mugg - 2 port
4 msk mjöl
3 msk strösocker
1 ägg
3 msk kakaopulver
2 msk Nutella
3 msk mjölk
3 msk olivolja eller vegetabilisk olja

Blanda alla ingredienser i en bunke och fyll två kaffekoppar till hälften. Micra kopparna i 1,5-3 minuter, mina blev klara på 2 min!

Servera med en skopa glass och njut!


Följ gärna Sockertussen via Facebook!

5 kommentarer:

  1. Ha! Vad häftigt! Perfekt när man ska baka med barn!

    SvaraRadera
  2. Jag vill önska dig en trevlig jul!
    Varma juliga kramar!

    SvaraRadera
  3. Jag vill önska dig och de dina en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  4. Ååååhhhh... vad jag bara måste älska dig! Här i Thailand har jag ingen ugn men är såååå baksugen. Detta verkar ju perfekt! Tack tack och tack!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...