tisdag 3 januari 2012

Tårta på burk - Cake in jar


En himla bra idé på en ätbar present är tårtor på burk.
Jag bakade 6 Red Velvet muffins och gjorde Cream Cheese frosting till dessa tårtor på burk som min söta svägerska fick i födelsedagspresent =)

Eftersom vi har en bebis hemma (njaa, han är väl inte bebis längre eftersom han är 1½ men jag vill inte riktigt inse det) så har vi även en del barnmatsburkar hemma. Som förövrigt passar perfekt till att förvara egen sylt och marmelad i! Men denna gång fick de alltså återanvändas till mina små tårtor.

Här kommer en liten steg-för-steg beskrivning på hur man gör.


Rita cirklar på ett fint papper, här har jag använt ett designer ark från Panduro.

Skär ut och limma fast på locket med flytande lim.

Knyt gärna en rosett runt burken =)








7 kommentarer:

  1. Hihi vilken fiffig idé! Du är ju grym bara hihi!
    Kramkram i massor till dig!

    SvaraRadera
  2. Vilken smart idé. Här hemma finns det inga barnmatsburkar än, men det går ju att göra med andra fina burkar. Perfekt gå bort present ju! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, jag som har en hel del barnmatsburkar kvar här i gömmorna. I somras använde jag de minsta till att lägga in ugnstorkade tomater i olja....
    /Emma

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev Nellie, duktiga du!

    SvaraRadera
  5. Jättesnygga burkar och en fin present! :)

    SvaraRadera
  6. Alltså det här måste ju vara världens bästa gå bort-present! Själv skulle jag bli helt till mig om jag fick en sådan här! :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...