söndag 20 november 2011

Silikonformar som förenklar =)

Som ni kanske kommer ihåg så bakade jag massor till ett dessertbord i temat rosa och gult till Emilias då hon fyllde 6 år. Ni kanske oxå kommer ihåg att tårtan inte alls blev som jag tänkt mig, men något som blev helt perfekt var den lilla 6:an på toppen av tårtan. Nej det är inte ett ljus som många trodde, det är faktiskt en hemmagjord klubba i vitchoklad =)
Hur enkel som helst att få till helt perfekt med rätt silikonform från Lékuè, och det tog ca 10 min från det att jag började smälta chokladen tills dess att klubban var klar!!

Formen är i silikon och mycket enkel att använda och klubbpinnarna medföljer. Kan det bli enklare?  =) 


Medan vi ändå höll på var vi ju tvungna att prova lite andra siffror oxå =)



8 kommentarer:

  1. Vilken fiffig form och så enkelt det ser ut när du gör det! :)

    SvaraRadera
  2. Måste bara fråga, var hittade du dessa siffrorsilikonformen? Skulle också vilja ha den! :)
    Har tyvärr ingen blogg och hittar inte där man kan skriva upp sin mailadress, hoppas du kan svara på din gästbok?? :)

    tacksam för svar.
    //Fia

    SvaraRadera
  3. Wow läckert : ) vad du är duktig kram Sofia

    SvaraRadera
  4. @Anonym
    Silikonformen kan du köpa från ÖNSKA butikerna, om de inte finns inne så kan de med all säkerhet beställa den till dig =)
    Hoppas du hittar den!
    Lycka till

    SvaraRadera
  5. Vilken fin form! Kanske ska skriva upp en sån på önskelistan :o)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...