söndag 18 december 2011

Kopp kaka - Chokladtårta i mugg

Den här idén med chokladtårta i en mugg såg jag för ett tag sedan på en amerikansk blogg och blev nyfiken på en gång!
Tänk att kunna göra chokladtårta till bara dig om du är sugen, men ingen annan =)
Jag ska leta upp receptet och publicera det i veckan, men först kommer bilder att sukta sig med =D

Koppkakan är toppad med vaniljglass och kola- och chokladsås.

Vet du vad det absolut BÄSTA är? Man fixar den i micron, 2½-3 min och din tårta är klar!




10 kommentarer:

  1. Ojoj va farligt gott detta såg ut att vara =)
    Kramkram denna 4:e advent

    SvaraRadera
  2. @Vardaxlyx
    Den var riktigt god! =) Jag ska leta fram receptet och publicera asap!

    SvaraRadera
  3. Vilken cool idé Nellie!! :) Recept vill vi absolut ha, måste jag testa i framtiden nämligen! :)


    Just nu har jag en tävling i samarbete med Sockerflinga där man kan vinna ett presentkort. Var gärna med du också!

    http://amyspieceofcake.blogspot.com/2011/12/tavling-i-samarbete-med-sockerflinga.html

    SvaraRadera
  4. Mm, det såg ju spännande ut. Nam, nam. :P

    Bakade lussebullarna igår, de blev goda men tyvärr inte så mjuka och saftiga som receptet antydde att de skulle bli. :/ Jag håller mig till mina andra lussebullsrecept hädanefter. De jag vet blir underbara!

    SvaraRadera
  5. @Mickan
    Hej Mickan =) Vad tråkigt att du inte fick till lussebullarna. Jag är själv inte så duktig på att baka med jäst, degen är ju så känslig för drag, temperaturskillnader och ska knådas exakt ett visst tag.
    Jag har hört att man kan ha i rummstempererat smör istäället för smält smör för att få dem saftigare, men för mig fungerade det fint ;)

    Hoppas de andra recepten funkar fint ;)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, kan tänka mig att det där är riktigt gott!

    SvaraRadera
  7. Åå detta såg ju bara för gott ut. Hoppas att du lägger upp receptet mycket snart så att man kan testa för detta såg verkligen busgott ut! Och om det är enkelt att göra är det ju helt perfekt :)

    SvaraRadera
  8. Ser mycket gott ut...perfekt när sötsuget slår till och man måste bota den snabbt.

    SvaraRadera
  9. Det låter helt underbart!! Skulle jag verkligen vilja prova :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...