torsdag 27 oktober 2011

Rosa tårta med Rosa tårtbottnar

Jag måste erkänna att den här tårtan inte blev som jag tänkt mig. 
Det började med att jag hade så svårt att bestämma mig för vad jag skulle göra för tårta. Efter mycket om och men så bestämde jag mig för att göra en två vånings tårta, bestående av rosa tårtbottnar och fylld med Vit chokladmousse och Ahlgrensbilar fluff.

Så långt var det inga problem...

Men så kunde jag inte bestämma mig för vad jag skulle täcka tårtan med. Tillslut så bestämde jag mig för att täcka den med rosa IMBC som jag skulle spritsa till att bli en Ruffle cake (inspirerad av Call Me Cupcake). Men min IMBC blev totalt förstörd, jag vispade och vispade som en dåre, men den ville inte bli krämig utan skar sig och såg allmänt äcklig ut. Eftersom detta hände 1 timme innan gästerna skulle anlända så började jag bli lite stressad. Ni ska veta att jag har en tråkig ovana och kan inte riktigt tänka om och vara nöjd med min nya idé då jag bestämt mig för en sak som (utan att jag bestämt det) inte kunde bli av.

Så jag fick gräva fram det jag hade i skafferiet och det bästa jag kunde få till så snabbt var en frosting bestående av Italiensk maräng med Marshmallows Fluff med jordgubbssmak. 

Den var dock svår att få slät och på plats då den gärna ville rinna av tårtan =/
Men GOD blev den i alla fall =D

Här kommer nu lite bilder ;)




 





4 kommentarer:

  1. Ser jättegod ut! Du fick fast blommorna bra på sidan tycker jag. Jobbigt när det strular och man får tidspress.

    SvaraRadera
  2. Snygg räddning :)! Riktigt bra tänkt! Jag själv hade nog bara fått panik o inte löst det haha!

    SvaraRadera
  3. Den blev jättefin! Jag har en fråga angående färgade tårtbottnar. Jag ska göra en tårta med rosa tårtbottnar i olika nyanser till mina småsyskons födelsedag. Vad färger du bottnarna med? Vad för sorts färg och vilken färg?
    Du har en jättefin blogg! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...