söndag 25 september 2011

Vaniljbullar

Ni som följer mig vet att jag är usel på att baka med jäst, därför drar jag mig från att baka bullar. Vilket är lite tråkigt, för de är ju så himla goda! 
Men som tur är är Niklas jätteduktig på att baka bullar, så det enda jag gjort denna gång är att baka ut och snurra hans bullar, vilket inte är det tråkigaste ;) Så borde det alltid vara, någon som gör det svåra åt en så dekorerar man bara bakverket =D

Hur som helst, eftersom jag bara bakat bullar (läs stenar) två gånger så har jag heller inte testat att vrida dem olika, så det har blivit kanelsnurror. Men den här gången färgade vi vaniljkrämen rosa och snurrade bullarna så de fick en superfin form och stödde på strössel istället för pärlsocker =)
Måste säga att jag är himla nöjd!

Receptet på dessa bullar står på baksidan av vetemjölpåsen, så ta fram prylarna och sätt i gång och baka!








23 kommentarer:

  1. ooooffffffffff.che khoshmazeeee

    SvaraRadera
  2. Så fina, ser ju precis ut som hjärtan!
    Och Pippitårtan här nedanför är ju hur fin som helst.

    SvaraRadera
  3. God kveld! Jeg pleide også være redd for gjærbakst, men øvelse gjør mester. Kanskje du har for lite væske i deigen? Disseså jo kjempegode ut! Pippi-kaka var jo en liten juvel! Ha en fin fin uke! Klem Mette

    SvaraRadera
  4. : ) mums med bullar superfina : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  5. hahaahha..är de så.jag som tycker de är enklast.
    jästen är min vän*Ler*
    modelleringen är svårast för min del
    jag tyckte dem blev superfina,och färg piffar alltid upp bakverken,speciellt nu när hösten och mörkret är här

    SvaraRadera
  6. Jättefina bullar och vad goda de ser ut=D

    SvaraRadera
  7. Anonym: Vaghean khoshmaze bod ;) Jat khali =)

    Anki&Håkan: Tack =) De blev lite hjärtformade "av sig själva" lite skoj med tanke på att jag skulle strö på hjärtströssel oxå =)

    Mette: jag tror att jag har haft för kallt då de ska jäsa, alternativ att jag haft för varmt vatten så jag har dödat jästen, men det fina är att Niklas är så duktig på att baka med jäst så jag kan glida räkmacka på hans bullar =D DVS. pimpa dem och ta åt mig äran =P
    KRAM

    SvaraRadera
  8. De ser verkligen smarriga ut!!

    SvaraRadera
  9. sv: åh tack så hemskt mycket:)

    SvaraRadera
  10. s: åh. ja, jag hade jättekul faktiskt! hoppas detsamma

    och tack föresten!

    SvaraRadera
  11. De ser jätte goda ut.
    Jag gillar inte heller att baka bullar, till familjens stora sorg, men ibland slår jag på stort och bakar. Och då dynger jag till med och bakar på 1,5 liter!
    Kram & ha en fin måndag.

    SvaraRadera
  12. Hej & tack för din kommentar i fredags! (Har varit upptagen hela helgen och kunnat skriva tack förrän idag).
    Så fina bullar !! Jätte söta, här får jag kika runt lite mer, du verkar ha en massa roliga recept !
    Mvh

    SvaraRadera
  13. Vad fina de blev! Och vad sött med hjärtströssel :)

    SvaraRadera
  14. Jiiisses vad gott!!! Jag som är så svag för bullar! :)

    /Maria
    www.matochliteannat.wordpress.com

    SvaraRadera
  15. sv: Tack:) Jag saknar också sommaren. Men det borde ha varit varmare och soligare.

    SvaraRadera
  16. Svar: Tack för ditt stöd. Vill också tacka för berömmet, både angående mitt skrivande och mitt kortmakande.

    Önskar dig en trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Så fina! Speciellt med strösslet på.
    Jag måste verkligen baka mer bullar, för jag vill lära mig hur man får såna där fina snurror!

    SvaraRadera
  18. Åh vilka supersöta bullar! Vem som helst blir väl lycklig av dessa? Helt underbara!

    SvaraRadera
  19. Villka superfina bullar! Ser jättegoda ut!

    SvaraRadera
  20. Bullar är inte min favorit att baka heller faktiskt. Tycker att all jäsning är så tråkig. :-) Men jisses vilka söta bullar du har gjort, rosa och allt! :-) Jag måste också färga fyllningen någon gång, det ser ju mycket roligare ut. :-) Kram Carro

    SvaraRadera
  21. Oj så mycket gott du har i bloggen, bullarna var jätte fina med hjärtan på och allt :)

    Mums...

    SvaraRadera
  22. Vilka söta bullar, de ser ut som små hjärtan! Ser både söta och goda ut!! Kram

    SvaraRadera
  23. minna andersson8 oktober 2011 16:39

    jag bakar ganska mycket bullar. men jag byter ut mjölken mot lika mycket vatten och ett ägg som vispas ner i vattnet. bullarna smakar precis likadant men håller sig färska längre :-)
    min favorit fyllning är nog smör blandat med florsocker och kakao. mängderna vet jag inte jag brukar smaka av istället. extra gott blir det med rivet skal av apelsin i också. vågar du testa?? :-) din blogg e super bra.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...