lördag 24 september 2011

Pippi Långstrump tårta

Min bonus dotter fyller 6 år imorgon och har idag sitt barnkalas.
Hon har pratat om sin barnkalastårta i flera månader och tänkt ut flera olika teman och till slut fick vi lugna hennes fantasier som blev vildare och vildare och det fick bli en Pippi tårta.
Hon har till och med suttit och Googlat "Pippi tårta" och hittade en superfin tårta hos Tove - Baka baka liten kaka. Så vi snodde Toves idé och gjorde vår tolkning av Pippi, Herr Nilsson och myntväskan =)

Här är resultatet =)

Tårtan är fylld med Mjölkchoklad fluff
& Vaniljkräm
och är spacklad med enkel Mashmallowsfrosting med jordgubbssmak =)








23 kommentarer:

  1. Oj oj!
    Vilken otrolig tårta!!!
    Vad du är skicklig!
    Grattis till ett kanonkalas!

    SvaraRadera
  2. Men Åh vilken söt tårta!!! Och vilka fina modelleringar du har gjort :D. Snyggt jobbat, den kommer hon bli överlycklig för! Kram och ha en underbar dag :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin tårta,nu vet jag hur ja ska göra ansikte nästa gång.Försökt en gång och de blev hemskt.
    Tack

    SvaraRadera
  4. Va fin Pippi blev, snyggt modellerat! :)

    SvaraRadera
  5. vilken fin tårta och vilken fin blogg du har :)
    tack för din kommentar i min blogg :)

    Du får ha en fortsatt bra helg :)

    SvaraRadera
  6. sv: Ja, tyget är helt underbart:D

    Vad gullig tårtan ser ut.

    SvaraRadera
  7. men guuu va fin tårta den vill man ju inte äta upp:) grattis till henne

    SvaraRadera
  8. Wow så fin gud vad duktig du är kram en imponerad Sofia

    SvaraRadera
  9. oj så tjusigt! den här bloggen verkar vara en blogg i min smak. ska helt klart kolla in den nu hihi.

    sv: åh vad fint att du tycker det. vad glad jag blir i hjärtat. hoppas du har en fin helg. kram!

    SvaraRadera
  10. Vilken tårta! En sån dröm för en 6-åring! Och så duktig du är ... Ha en härlig helg! /Suz

    SvaraRadera
  11. Å,vilken fin tårta.
    Den kan inte göra mer än succé.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  12. Blev ju super fint :)
    Duktig du är!!

    SvaraRadera
  13. Verkligen en jättefin tårta! Du är jättebra på att göra dekorationer!
    Är imponerad som alltid!

    SvaraRadera
  14. Men så fin!!!! Du är helt fantastisk!
    Dina äppelmacarons ser inte heller ut att gå av för hackor. Det riktigt vattnas i munnen!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Vilket konstverk! hoppas den smakar också bra!
    mina ungar är helt imponerade! frågar efter en PIPPI tårta, Fantastiskt........//Aman

    SvaraRadera
  16. Tårtan är otroligt fin! Jag är mycket imponerad.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Tack för alla fina kommentarer <3
    Ni är anledningen till att jag fortsätter blogga och lägga ut bilderna =D

    Stor kram på er

    SvaraRadera
  18. Hi hi så söt! Riktig Pippi-känsla. Tycker det är så svårt med människor, men du lyckas ju väldigt bra.

    SvaraRadera
  19. Men wow vilken fin! :-) Du är helt otroligt duktig!

    SvaraRadera
  20. Jösses vilken fin! Här har du en ny följare ;D

    SvaraRadera
  21. Wow vilken fin tårta!

    Jag brukar göra motivtårtor när barnen fyller år, men det är på en annan nivå om jag säger så. :)

    SvaraRadera
  22. Åh vad fin! Gubbarna är ju helt fantastiska!! :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...