lördag 3 september 2011

Cupcakes till Formex

Just nu pågår Formex mässan i Stockholm med över 900 utställare och innan helgen är slut räknar man med att 24 000 besökare ska ha besökt mässan =)

Och det känns riktigt skoj att jag fått möjligheten att skicka med Cupcakes till Kalasforms monter även i år! Det här året skickade jag även med ett 30 tal cake pops i fina formar ;)

Jag hade sånna problem förra året med att få till cupcakes som skulle hålla över hela helgen och jag hade verkligen ingen aning om vad jag skulle göra för att de skulle bli fina och verklighetstrogna. Jag fick tips om att använda gips o lim o allt möjligt konstigt... Men i år kom jag på tricket, Det bästa var att göra riktiga muffins, men lämna dem i ugnen på 120 grader i 2 timmar efter att de var klara, då blev de hårda som skorpor = hållbara =D
Frostingen är fransk maräng som är supersmidig att spritsa, håller formen riktigt fint och torkar rätt fort och blir stelt!
Jag kände mig riktigt nöjd med resultatet och temat som var vinter i Mumindalen!

Här kommer lite foton att titta på =D










14 kommentarer:

  1. Du kan verkligen vara nöjd, de är superfina

    SvaraRadera
  2. Oh! Det är ju helt underbara. Vilka detaljer!

    SvaraRadera
  3. Åhhh så fina : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt, som vanligt. <3<3<3

    SvaraRadera
  5. Verkligen jättefina! Du har verkligen fångat temat!

    SvaraRadera
  6. Fantastiska! Så fina:) Vilken tur att du lämnat en kommentar på min blogg (det är så roligt när någon tittar in:)), så att jag hittade till dig! Älskar oxå att baka, men borde inte äta upp det ... lär hitta mycket kul på din blogg:)

    SvaraRadera
  7. Så himla fina, ljuslyktan är en riktigt rolig detalj!

    SvaraRadera
  8. Tack för fina kommentarer <3
    Ni är ju HELT UNDERBARA =D

    SvaraRadera
  9. Dom ser så härliga ut! Jätte fina!

    SvaraRadera
  10. jag har en utmaning till dig.
    hoppas du tycker det e kul och vill hänga på

    http://tartpalatset.blogg.se/2011/september/utmaning.html

    SvaraRadera
  11. ÅÅå vad fina de är, du är verkligen duktig =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

    SvaraRadera
  12. Men gud vilka fina! jag blev så kär i Mumin figuren att jag bara skrek rakt ut och min pojkvän tittade konstigt på mig xD

    SvaraRadera
  13. Ååh, de är helt underbara!! Nästan så att man längtar lite till vintern ;-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...