tisdag 6 september 2011

Cake pops

Nu har väl alla (om inte gjort så iaf..) sett och smakat cake pops?!
Det är en liten goding gjord på antingen hård kaka (typ ballerina) eller mjuk tårta (typ sockerkaka) med ganache som rullats ihop till en lagom stor tugga =)

Jag gillar cake pops! Ungarna älskar det och det går att variera på en mängd olika sätt.


Har du inte sett hur man gör så finns det steg för steg instruktioner här!

Här har jag dekorerat cake popsen med små söta blommor i Sockerpasta.


De söta formarna kommer från Kalasform =)







9 kommentarer:

  1. Jag har aldrig gjort eller ätit cake pops. Kanske man skulle ta & göra det :)

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag absolut att du ska göra!
    Det är inte alls så svårt ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mums måste testa någon gång vackra bilder som alltid : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Har faktisk heller aldri spist eller laget cakepops... Ma nok testes, ja! Du har jo dekorert de sa vakkert! Nesten synd a spise dem... ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag har provat på det ett par gånger, men aldrig i form så här! Det ser faktiskt godare ut, och man riskerar inte lika mycket rinn och dropp =D Så sött med de små blommorna!

    SvaraRadera
  6. Så vackra! Jag skulle nästan inte våga sätta tänderna och förstöra dessa små underverk:)

    SvaraRadera
  7. Åh så söta de är!!! Ska helt klart pröva att göra dem :D.
    Du; kom in till mig en stund- har en liten AWARD som väntar på dig där!!!! Kram till dig söta du!

    SvaraRadera
  8. Åhh vilka fantastiskt fina cake pops! Har aldrig smakat eller bakat men ser nu att jag får baka sådana här! Jättefint med blommorna som dekoration och fotona blev så fina! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...