torsdag 4 augusti 2011

Kladdkaka med kaffe

Har ni varit inne på forumet Flashback? Jag älskar Flashback, där skriver folk verkligen av sig om allt mellan himmel och jord! Och för ett tag sedan hittade jag en riktigt rolig tråd om kladdkakor =D

Vad sägs om: "Sitter man på en fikarast och pratar mat, sex eller politik så kan man alltid avbryta diskussionen med att säga -Men kladdkaka. DET är jävligt gott!

Och vips har alla tjejer släppt det föregående ämnet och svarar med en nästan upphetsad blick -JaAa. Visst ÄR det gott? Och sedan pratar alla tjejer kladdkaka tills rasten är slut."

Diskussionen fortsätter sedan med spekulationer kring om kladdkaka till och med är ett substitut för män, vilket jag inte helt och hållet kan neka.
Jag menar, hur många kladdkakor har inte jag ätit dejtfria fredagar och lördagar då jag var singel...
Och visst fyllde det sitt syfte ;)

Så den här är bakad med kärlek och tillägnad alla kladdkake-älskande flickor som hittat hit, en underbar kladdkaka med vuxen smak i form av krossade kaffebönor i smeten.
Testpanelen (som bestod av killar förstod varför vi är så sålda och) gav den betyget 4,5 cuppisar av 5 möjliga.

Vill du ha receptet? Den finns hos ARLA: [Kladdkaka med kaffe]

Den underbara rosa pajformen kommer från IB Laursen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...