tisdag 30 augusti 2011

Cheesecake

Jo, jag lever!

Nu var det allt för länge sedan som jag uppdaterade bloggen.
Anledningen till det är att jag gått tillbaka till jobbet på heltid och är utmattad efter en lång dag, dessutom så saknar jag min lilla bebis så mycket att jag inte kan slita mig och ställa mig i köket när jag kommer hem =/
Men jag ska bli lite bättre på det och baka lite oftare, för bakning är ju mer än knådning av deg och att dekorera cuppisar. Bakningen är ju min mind-kill. Jag pular och fixar och kopplar bort allt det som behöver kopplas bort för att jag ska kunna ladda om batterierna =)

Jag har inte lagt av med att baka helt, utan jag har lyckats få ihop lite ;)
Som förra helgen, då bakade jag en underbar cheesecake till kräftskivan. En underbar, lagom söt, efterrätt som passade riktigt bra efter alla salta kräftor =)

Cheesecaken bestod av chokladbotten, ett lager mosade färska hallon, vanilj och färskostsmet och toppades överst av ett lager 70% choklad.

Jag lovar att återkomma med receptet, men först ska ni få lite bilder att titta på.







7 kommentarer:

  1. Å herre gud så god den såg ut gahhhh nu blev jag sugen : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Den ser verkligen jätte god ut!

    SvaraRadera
  3. Låter verkligen jättegott!!:)
    #mauro

    SvaraRadera
  4. Tack för fina kommentarer :)
    Den var supersmarrig! prova den (recept kommer snart) ni kommer inte ångra dig :D

    SvaraRadera
  5. Åh, önskar att du hade lagt upp receptet!
    //Pia

    SvaraRadera
  6. Ohh jäklar vad god den såg ut att vara! Hinner du så får gärna receptet dyka upp ;D

    SvaraRadera
  7. Denna ser riktigt riktigt god ut! Mums

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...