tisdag 12 juli 2011

Tårtor med ap-tema

Den här sista tiden har det bakats tårtor och gjort tårtdekorationer hemma hos oss.
Min lilla Theo fyller ett år på lördag och det ska firas med djungeltema =)
Och i helgen fyllde Lilla Stella (som är min bebis lilla kusin) ett år =) Det är så roligt att lilla Stella och min Theo är födda med exakt en veckas mellanrum!

Jag fick äran att göra pluttisens tårtor, och hennes mamma ville gärna ha två tårtor, en rosa o en blå, med samma apa som på inbjudningskortet.
Det var riktigt roligt att få göra något som någon annan tänkt ut och den här gången blev det en figur i 2D, vilket vart lika fint det =)

Den rosa tårtan består av jordgubbstårtbottnar, fylld med färska rårörda jordgubbar och vit chokladmousse.
Den blå tårtan består av vaniljbottnar, fyllda med choklad o Nutella mousse och hallonfromage.



7 kommentarer:

  1. Så söta!!! Hur har ni haft det på semestern? Riktigt bra hoppas jag :D. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  2. These are adorable! Thanks for sharing.

    SvaraRadera
  3. Så söta! Fräckt med halva apor bara, och att de inte är centrerade!

    SvaraRadera
  4. Tack tjejer =)
    Thank you Tabitha!
    Caroline: Vi hade det underbart skönt på semestern, men kan kunde konstatera att de inte kan baka (annat är baklava) i Turkiet =/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...