fredag 22 juli 2011

Dessertbord med djungeltema

Förra helgen fyllde min lilla bebis 1 år! Det är helt otroligt vad ett år går fort och min lilla, lilla bebis har blivit en liten huligan som tvingar oss att möblera om, hur inte bara hemma hos oss, utan överallt där vi är. Men jag älskar det!
Det bästa som finns är att vara mamma!

Och även om lilla huliganen bara fyller ett år så innebär det inte att man ska spara in på krutet, utan man ska fira sin lilla ettåring ordentligt tycker jag =D
Utan att överdriva så har jag planerat, planerat om och planerat lite till inför det här kalaset i 3 veckor. Jag gillar teman så det var helt säkert att jag ville ha ett tema på kalaset, men det var så himla svårt att bestämma sig. Tillslut blev det i alla fall PARTY ANIMALS i ett djungeltema =)
Det började med ett litet lejon och en tårta i blått och grönt på inbjudningskortet och resulterade i ett dessertbord med:

♥ ♥ 

Våningstårta i två våningar med fyra bottnar i varje tårta bestående av:
Vaniljbottnar fyllda med blåbärsmousse och vitchokladfluff.
Chokladbottnar fyllda med dajmchokladfluff och rårörda hallon.

Vaniljkakor (sugarcookies) med sugarpaste 



Cake pops med devilsfoodcake 




♥ ♥ 

Om du är nyfiken på recept så kommer de löpande under helgen =)

Dekorationerna är gjorda i sugarpaste utlandat med lite flowerpaste





 Kakorna är stämplad med en lejonstämpel från Panduro






11 kommentarer:

  1. Wow vad du är duktig så läckert : ) kram SUPER impad Sofia i Hjo

    SvaraRadera
  2. Meget sød. Er især vild med giraffen.

    SvaraRadera
  3. Min underbara duktiga älskade fru!!!!

    SvaraRadera
  4. Oj vad fint!!! Jag bara älskar dessertbord! Hur många personer var det beräknat till?
    Jag gjorde också ett dessertbord förra helgen, med dina skyltar såklart :-)

    SvaraRadera
  5. Wow everything is lovely. Too cute. You did a wonderful job. ;0)

    SvaraRadera
  6. Åh vilket fint bord du har gjort!! Väldigt vacker blå färg :). Och vilken fin tårta!!! Såååååå söta figurer! Fantastiskt jobb du har gjort Nellie! Stor kram till dig :)

    SvaraRadera
  7. Oj vad gott det ser ut :)
    Ser fram emot när alla recept kommer upp på din blogg!

    http://veronica-bakar.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. Så fint dessertbord.och så klart fina bakverk.

    SvaraRadera
  9. Wow, vilket desertbord. Tårtan är underbar. De små kakorna med lejontryck är ju så söta. Gilla, gilla, gilla...

    SvaraRadera
  10. Det är så otroligt FINT med dessertbord! :) Allting ser så gott ut. Så ska våra framtida barn också firas. :) Kram!

    SvaraRadera
  11. Åh fint, ser att du hämtat inspiration från Calle me cupcake. Ska testa ett par av dina recept.
    Kram Sara

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...