tisdag 21 juni 2011

Pioner i sockerpasta

Jag gjorde ju inte min egen bröllopstårta eftersom det tydligen ger otur. Och skrockfull som jag är så vill jag ju inte chansa =/ Så mitt lokala konditori fick göra mina tårtor, men ingen har ju sagt att man inte får fixa dekorationerna själv, så de fixade jag =)
Jag hade rosa pioner i min brudbukett så jag ville gärna ha rosa pioner till tårtorna. Pioner är dock något jag aldrig tidigare gjort, så jag började med att googla hur pioner ser ut och efter mycket knepande och knåpande så fick jag till pioner i tre olika storlekar till mina tårtor =)




9 kommentarer:

  1. Åh vad fina! Vill också lära mig göra sådana, de är ju så vackra!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis frun!!! Kan man få se lite bilder från bröllopet? Otroligt vilka fantastiska verk du får till. Ser exakt ut som pionerna i rabatten.

    SvaraRadera
  3. Herregud har du gjort dom där?? Jag fick titta Väldigt länge innan jag kunde tro att det inte var riktiga blommor! :)

    SvaraRadera
  4. Jag satt precis innan idag och letade efter sockerpioner och så kommer ditt inlägg upp! Dina blev jättefina! Ser äkta ut!

    SvaraRadera
  5. Grattis till bröllopet! Vilka otroligt vackra blommor, trodde först att det var riktiga. Hade jag inte läst rubriken och texten så hade det helt klart varit äkta blommor. :-)
    Supersnygga!
    Och de dekorerade kakorna du gjort är jättefina!

    SvaraRadera
  6. Glad midsommar till dig och din familj Nellie! Hoppas solen kommer lysa på er alla och att de gråa molnen håller sig lååååååååångt borta! Kramar :)

    SvaraRadera
  7. Wow vad otroligt fina de är! De ser helt verkliga ut, du har verkligen lyckats bra.
    Hoppas ni har en toppenhelg! :-) Kramar

    SvaraRadera
  8. Grattis Nellie! Underbart fina blommor. Älskar pioner :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...