måndag 13 juni 2011

Examenstårta

Min väninna tog sin examen här om veckan, himla duktigt tycker jag =D
Jag blir så imponerad av småbarnsmammor som pluggar och jobbar och fixar och gör det med strålande resultat!
Jag fick i uppgift att göra hennes examenstårtor, så vi satte oss och googlade lite på amerikanska tårtsidor för att få inspiration och valde en tårta med examenshatt och betyg. Och jag surprisade henne med en liten mini Meron på ängen på den andra tårtan =)
Det var himla kul att modellera dessa tårtor, och de gjordes med stor kärlek!

Tårtan består av chokladbottnar, är fylld med enkel hallonmousse och mörkchokladmousse.


Tårtan består av vaniljbottnar, fylld med blåbärsfromage och
vit chokladfluff.


9 kommentarer:

  1. Jättefina tårtor, och sådan söt liten Meron. :-) Gillar detaljerna, som blombuketten, mössan och betygen. Du är superduktig! :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefina tårtor Nellie! Mössan och diplomet måste varit pilligt att göra, riktigt snyggt gjorda! Och likaså tjejen. Du är så duktig!!! Hoppas allt är bra med dig och att du hinner med att njuta lite av sommaren :). Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Oj vilket pill. Jättefint! Jag själv hade satt armen i tårtan av koncentration hihi

    SvaraRadera
  4. Jättefina, så himla söta detaljer :)

    SvaraRadera
  5. Så fint med hatten och diplomet, det är verkligen de små, små detaljerna som gör det:)

    SvaraRadera
  6. va nice, snyggt med hatten och diplomet.
    själv har jag aldrig provat med sockerpasta, skulle vilja prova det nångång.

    SvaraRadera
  7. naww va söta små detaljer på den..
    jag täbkte tipsa dig om en tävling jag har på min tårtblogg där man kan vinna ett cake pop kit.. du e ju som jag.. GALEN i att baka. men det e så attans kul och dessutom gott ha ha
    http://tartpalatset.blogg.se/2011/june/vinn-cake-pop-kit.html

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...