måndag 20 juni 2011

Bröllop favors

Som ni vet så var det bröllop här förra veckan,
jag har blivit Fru Persson =)

Några veckor innan bröllopet började jag prova ut olika recept på sugar cookies som jag kunde göra favors av till mina gäster. Jag hade inte riktigt klart för mig vad exakt jag ville ge mina gäster, men jag ville ju att de skulle få ett ätbart minne med sig så de skulle få ha kvar känslan av bröllop lite längre.
Till slut bestämde jag mig för att göra kakor i tre olika storlekar som skulle staplas på varandra och föreställa en bröllopstårta.

Själva arbetet fördelade jag på två dagar för att det inte skulle bli för jobbigt att baka, även om det är roligt ;)

Till min hjälp hade jag fina Emma som är min brors sambo och vi gjorde alla de 300 kakorna, samtidigt som min ugn tyckte att det var läge att krångla och vi hade lite tidspress.
Dagen efter satte jag, mamma, pappa och hans sambo ihop alla kakorna och dekorerade dem. Kakorna sitter ihop två och med den nya Toffee såsen från Dr Oetker som smakar himmelskt gott =) Jag har även penslat kakorna med Toffee-sås för att sugarpasten ska klistras på.
Så Sugar Cookies, Toffee-sås och sugarpaste är allt som behövs ;)

Tårtorna är dekorerade i fyra olika pastellfärger, ljusrosa, rosa, gul och lila. Varje bröllopstårta står på ett litet "bord" i en liten plastförpackning för att få en lyxigare känsla.

Jag blev så nöjd med dessa favors så jag visar er massa bilder =)

Ha det gott!
Kram
/Nellie











13 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att du gift dig!!! Stort Grattis vackra Nellie och lycka till med maken :). Superfina weddingfavours, men de lär ingen äta upp-de är för vackra för att inte sparas! Jag hade definitivt sparat kakan och haft den framme som vacker dekoration! Du ska verkligen vara nöjd med dem :). Stor kram till dig Fru Persson! (Ps; vi vill gärna se lite bilder från bröllopet, älskar bröllop ju!!!!)

    SvaraRadera
  2. Dem var underbara fru Persson! Ännu roligare kommer det att bli att se bilder på vackra bruden Nellie! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Caroline: Tack söta du =) Jag har sparat två stycken som jag tänkte ha som dekoration =) De borde ju hålla.. Sugar cookies blir nog inte så goda när de blir gamla men de tappar inte formen ;)
    Bilder kommer snart, jag väntar på fotografen bara =)
    KRAM

    Marina: Tack fina Marina! Jag ska försöka få in lite bilder snart =D
    Ha så skönt på semestern nu!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Gud så fina, och så mycket jobb du måste lagt ner på dem! Verkligen superfina! Och stort grattis fru Persson :-)

    SvaraRadera
  5. Stort Grattis till giftemålet!

    Helt underbara bakverk du fixat till dina gäster! Vilket jobb du lagt ner, de är verkligen superfina!

    SvaraRadera
  6. Grattis!
    Jisses vilket jobb, så fina dom blev!

    SvaraRadera
  7. Wow de är verkligen jättefina! Kul med weddingfavours. :-) Och stort GRATTIS till giftermålet! Ser fram emot bilder. :-) Kram

    SvaraRadera
  8. Gud vad fina dem blev!!! Vilket arbete du har lagt ner. Grattis Fru Persson!! Kram

    SvaraRadera
  9. Gratulerer så mye med overstått bryllup! Håper dagen var fantastisk! Og bryllups favorna var/er fantastiske! I mitt bryllup laget jeg seigmenn som favor. Ikke like elegant som dine cookies må jeg si. Gratulerer så mye igjen!

    SvaraRadera
  10. Grattis fru Persson och vilka fina kakor kram imponerad Sofia i Hjo : ) : ) : )

    SvaraRadera
  11. Grattis! Så fina cookies :)

    SvaraRadera
  12. Grattis grattis till frun. :)
    Vilka häftiga kakor!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...