lördag 7 maj 2011

Rabarber-, choklad- och kaffecupcakes

För ett tag sedan hade jag en cupcakesprovning här hemma med fyra olika sorters mini cuppisar. Anledningen var ju att jag skulle göra cupcakes till min sambos kollega som skulle ha avslutningsfika på jobbet.
I veckan var det dagen D och jag gjorde sammanlagt 50 cupcakes.

Choklad cupcakes med mörk choklad och kaffefrosting,
Och vanilj cupcakes med rabarberkompott och jordgubbsfrosting.

Jag gav mig på en ros-spritsning igen, det blev inte som jag tänkt mig alltså. det är inte det enklaste som finns... Jag får öva vidare helt enkelt! Här är choklad cupcakesen med vit choklad frosting.


3 kommentarer:

  1. Vaniljcupcakes med rabarberkompott låter väldigt gott. Jag har rabarber i frysen och har letat efter ett passande recept - så detta ska jag definitivt prova!

    SvaraRadera
  2. Låter så gott med rabarberkompott. Verkar som halva bloggvärlden har fått rabarberfrossa nästan, man blir ju så himla sugen:)

    SvaraRadera
  3. Caroline: Jag tycker absolut att du ska ta o använda det du har i frysen! Hoppas du gillar dem lika mycket som vi gjorde =D

    Anki&Håkan: Det är ju så gott med rabarber, och somrigt, det är väl därför vi fått fnatt allihopa ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...