fredag 6 maj 2011

Enkel Marshmallows frosting

För några veckor sedan provade jag för första gången Marshmallows fluff. Det finns på bakhyllan i affären, och är en glasburk med vitt eller rosa innehåll med mjuk Marshmallows.
Jag skulle göra jordgubbsfrosting och passade på att testa jordgubbs varianten av fluffen, den hade en underbar (fast artificiell) smak av jordgubbe, hela köket luktade jordgubbe när jag höll på med den =)

Marshmallows fluffen är alldeles för mjuk i konsistensen för att man ska kunna spritsa den på cupcakes, men blandar man ihop den med smörkräm blir den himla bra!
Vill du prova så gör du så här:

Marshmallows frosting
125 g Rumsvarmt smör
1 ½ - 2 dl Florsocker
3 msk Marshmallows fluff

Vispa smör och fluffen jämn. Tillsätt florsockret medan du vispar.
Sedan är det bara att spritsa på cuppisarna =)
Mycket enkelt!

10 kommentarer:

  1. Hei pa deg,
    Dette var et godt og enkelt tips!

    haper du nyter varen!
    klem Mette

    SvaraRadera
  2. Vilken gulligt cupcake!!

    SvaraRadera
  3. Så gott, har en burk fluff i skafferiet

    SvaraRadera
  4. Tack för tips! Gillart enkelt. Kram!

    SvaraRadera
  5. Jättefin tack för tipset : ) kram Sofia så glad att jag hittat din fina blogg : )

    SvaraRadera
  6. Låter gott! Får titta efter fluff i butiken!

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Herlig :) den så skikkelig god ut! Og så enkelt det hørtes ut :) da er det bare å lete etter fluff :O)

    koselig at du la igjen en hilsen inne hos meg, slik at jeg fant tilbake til deg :)

    kos deg masse i helga :)

    klem/lisa

    SvaraRadera
  8. Tänk att jag fortfarande inte har testat på att göra marshmallowfluff-frosting.. Mums, det kan ju inte vara annat än mumsigt!

    SvaraRadera
  9. Tack för tipset! Ska hem och testa i kväll :)

    SvaraRadera
  10. Hej! Tack för tipset om en enkel och super god frosting. Jag har lagt en länk på min hemsida till dig, hoppas att det går bra, vill tipsa andra om din fina sida!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...