onsdag 25 maj 2011

En liten mini tårta

Förra veckan fyllde min brors sambo, Emma, 24 år och hon älskar blåbär, så jag ville baka något "blåbärigt" till henne. Efter att ha velat mellan cupcakes, paj, semifreddo eller bakelse så bestämde jag mig för en stor bakelse (eller minitårta, beroende på hur man ser på det).

Den var himla svår att täcka, pilligt så in i bomben... Det är mycket enklare att göra stora tårtor, och tar lika lång tid att baka. Dock slipper man föräta sig på tårta om man bara är 3 som firar ;)


Minitårtan var 10 cm i diameter och fylld med egenhändigt gjord blåbärsmousse samt vit chokladfluff.


9 kommentarer:

  1. Ur gullig!!! Verkligen ur gullig :)

    SvaraRadera
  2. Mmm låter himla gott!!! Söt dem blev :)

    SvaraRadera
  3. Vilken söt minitårta!
    Blåbär är ju så himla gott, längtar till man kan gå ut i skogen och plocka! :)

    SvaraRadera
  4. Tack Sabina =D

    Sara: Tack snälla =) Den var verkligen god! Blåbär och vit choklad går riktigt bra ihop!

    Annica: Tack! Den var söt, men svår att täcka, jag hade det riktigt pilligt med den... Jag delar din längtan efter att plocka egna bär!

    Kram på er

    SvaraRadera
  5. Riktigt fin blev den, goda smaker låter det som!

    SvaraRadera
  6. FY VAD DUKTIGT! MUMS! Kolla gärna in min nya webb-shop med cupcake-och baksaker. www.cupcakeshop.se :)

    SvaraRadera
  7. Vad söt den är! Det är verkligen pilligt att täcka sådana små, man får trixa sig till att få det fint. Men det är värt det för de blir ju så fina!! Ha en härlig lördag Nellie!! Kramar

    SvaraRadera
  8. Den ble jo kjempefin! Sa deilig med blabaer...! mmmm

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...