söndag 24 april 2011

Påsktårta

Vi firade påskafton hos min mamma igår med massa god mat och trevligt sällskap =)
Det var så otroligt fint väder hos oss, hoppas att alla ni oxå hade det riktigt mysigt i solen!
Det var sol och rätt varmt ända in på kvällen så jag och Niklas passade på att sola lite när vi hade flera som ville vara barnvakt till lilla Theo-bebisen =)

Dagen till ära hade jag gjort en tårta, oftast när vi tänker påsk, tänker vi små gula kycklingar men jag brukar tänka "påskhare". Harar är ju så söta så jag ville gärna sätta en liten påskhare och dekoration på min tårta =)
Sagt och gjort, det blev en tårta med vit maripan, Påskhare, kycklingar (ankor) och påskliljor =)

Tårtan är fylld med syrlig hallonfromage och vit chokladmousse (dekorationerna är gjorda i Sugarpaste)





GLAD PÅSK!

20 kommentarer:

  1. Vad fin den är! Söt liten hare,och påskliljorna på sidorna var snyggt!!
    Min påsktårta blev oxå med påskharar,istället för kycklingar =)
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Vilken söt kanin, ja hela tårtan är jättefin

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin tårta, vad duktig du är! :-) Och haren är supersöt!
    Hoppas ni hade en underbar påsk! Kram

    SvaraRadera
  4. Hur kan du? Fantastisk!!!! Glad påsk!

    SvaraRadera
  5. Jättesöt! Och vad fint med blommorna runtom!

    SvaraRadera
  6. Åh så söt!!! Vilken fin påskhare, den hade min dotter lagt beslag på direkt (och säkert sparat som dekoration hihi). Glad Påsk till dig!!Kramar

    SvaraRadera
  7. Tack snälla för era fina kommentarer, jag får en ego-boost =D
    Glad påsk och stora kramar till er =D

    SvaraRadera
  8. Vilken superfin påsktårta du gjort :) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar smycken =)

    SvaraRadera
  9. vilken snygg tårta! Och god ser den ut och vara med!

    SvaraRadera
  10. Svar: Ja muscovado har en speciell smak. Om du provar göra kladdkakan så får du gärna berätta vad du tyckte om den!
    Ingen fara, det är så trevligt med kommentarer.;-) Kul att det finns fler yra morsor. Haha!

    SvaraRadera
  11. Gud vilken söt tårta. Jag blev förälskad i de små söta påskliljorna:)

    SvaraRadera
  12. SV: Haha ja de var tur att den inte limmades på hehe. Vilken söt tårta =)Blommorna längst kanten var jättefina!

    SvaraRadera
  13. Vilken söt tårta! Urgulliga tårtdekorationer!

    SvaraRadera
  14. Vilken söt liten kanin :) jättefin tårta!

    SvaraRadera
  15. påskliljorna på sidorna var vrål läckra

    SvaraRadera
  16. Tack snälla för era fina kommentarer på min påsk tårta =)

    Varma kramar till er =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...