fredag 29 april 2011

En somrig tårta

Idag är det min sambos sista dag på jobbet, han ska vara föräldraledig ända fram till oktober/november!

Det innebär att jag kommer att jobba heltid från och med nästa vecka, vilket känns lite sorgligt, jag får mindre tid med min bebis då =( Men så är det att vara mamma, man vill klona sig, men det är lite svårt ännu....

Iaf så ville han ha med sig en tårta till avslutningsfikat på jobbet idag.
Hans älskar kaffegodisar och mocca glasyrer så jag gjorde en tårta med vaniljbottnar, Cappuccino mousse och vit choklad fluff.
 Tårtan är spacklad med Vanilla Butter Cream och täckt med marsipan. 
Dekorationerna är gjorda i Sugarpaste och MMF.






14 kommentarer:

  1. Kul att du ikade in till mig och tack för kommentaren!:-)

    Roligt att se dom fina tårtor och bakverk du gjort!!

    Ha en trevlig helg! :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefin tårta och supersöta figurer. :-) Vad duktig du är på att modellera. Kram

    SvaraRadera
  3. Men gud vilken fin härlig tårta : ) Vad duktig du är kram Sofia i Hjo

    SvaraRadera
  4. Tack så jättemycket för att du tycker det! Jag blir jätteglad. Ja, visst är Nutella frostingen bedårande god? Den känns dock lite tung för att spritsa på. Måste hitta ett bra recept för det.

    Jättefin tårta by the way! Du är jätteduktig. Jag ska försöka mig på lite tårtbak nästa vecka hade jag tänkt. Wiiii. Längtar tills man får börja pyssla :)

    Sköt om dig, raring!

    SvaraRadera
  5. sv: ja visst är lemoncurd fantastiskt gott, blandat med vispad grädde är det ju en av världens bästa tårtfyllningar :)

    vad fina saker du bakar!

    SvaraRadera
  6. Sandra: Tack snälla =) Dina bilder var så himla fina!!

    Maria: Tack =) jag tittade på dina nya tårtor, WOW vad fina =)

    Carro: Det är kul o modellera figurer =) Tack för din fina kommentar! Kram

    Sofia: Tack söta du, dito ;)

    Mary: Tack =)
    Jag älskar Nutellafrosting, använder det flitigt här hemma, men det är som du säger, den är rätt mastig (men god) Jag ska hålla utkik efter din tårta på bloggen ;)

    Pernilla: Tack!
    Lemoncurd passar fantasktiskt bra till scones oxå, men jag ska prova ha den som tårtfyllning nästa gång jag bakar tårta ;)

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig tårta. Tack för kommentaren på min soda. Det är alltid kul med feedback. Härlig blogg du har:-)

    SvaraRadera
  8. Skumt, jag hittade inget ställe att lämna kommentar på under ditt senaste inlägg?! Hur som helst; tack för besöket & dina cupcakes ser mumsiga ut! :-)

    SvaraRadera
  9. Jättesöta cupcakes längst upp! Jag hittade inte vart jag skulle kommentera så jag skriver i det här inlägget istället.

    Vad glad jag blir att du gillade mina foton ifrån våran promenad vid havet! Det värmer mitt lilla hjärta. Vad har du för kamera nu? Det är bara att öva, öva, öva! Egentligen spelar inte kameran någon roll utan den som står bakom. Har du inte photoshop så tycker jag att du ska satsa på att skaffa det. Det gör mycket.

    Jag lovar att det kommer ut bilder på alla bakverk som ska göras i veckan :) Hoppas du har en fin helg! Krams.

    SvaraRadera
  10. Sa morsom kake! Haper han koser seg hjemme med den lille og at det ikke blir for hardt for deg a ga tilbake til full jobb... Vi gjorde det ogsa slik, og det tror jeg var veldig nyttig for ham a se at man ikke akkurat kan 'ligge i gresset hele dagen' nar man har sma barn... ;-)

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar skapelse du fått till, så fin!

    SvaraRadera
  12. Flotte figurer :) og fin kake :D

    SvaraRadera
  13. Shawen: Tack =D Kul även med din kommentar ;)

    Tinajo: Jag hade råkat markera att man inte fick lämna kommentarer =/ Det var dumt... Tack för din fina kommentar =)

    Mary: Jag använder min sambos Canon PowerShot SX100. Den är säkert jättebra, men jag kan ju inte med alla funktionerna. Jag har photoshop =) Men det är ju ett så stort program, det tar tid att lära sig alla fiffigt trix =D
    Jag har precis upptäckt att man kan ställa in levels och bättra på ljuset =D
    Jag har en del att lära mig... ;)

    Mette: Jag håller med dig och att det är bra att pappa stannar hemma och ser vilket jobb det är att ta hand om hus, hem & bebis =D
    Jag har oxå haft en otrolig tur och träffat en underbar man som vill dela ansvaret med mig =) Därför förtjänade han verkligen en smarrig tårta ;) Kram

    Anki&Håkan: Tack för er fina kommentar! Jag blir glad att ni gillar min pappa-bebis tårta =D

    Kaketina: Tack för din kommentar =D
    Kul att se dig som ny följare! Riktigt roligt att du vill följa mig och mina bakverk =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...