måndag 4 april 2011

Choklad Cupcakes med kaffefrosting

Gillar man att baka så får man ta alla chanser man får...
När jag skulle åka hem till min älskade väninna som, så tyckte jag att det passade perfekt att ta med sig några cuppisar.
Jag tycker att choklad och kaffe går himla bra ihop, så det fick det bli =D

Jag brukar ju fylla mina cupcakes med något smarrigt, men tiden var knapp och fantasin tröt så jag hade i massa choklad i smeten istället, det gick ju nästan lika bra, vart jättesmarrigt =) Men jag gillar nog bäst när de är fyllda ändå ;)
Receptet till dessa cuppisar hittar du här [trippel choklad cupcakes] och frostingen är [Krämig kaffefrosting].

De fina formarna med Lilla My kommer från [Kalasform].



9 kommentarer:

  1. De såg verkligen goda ut! Måste pröva att göra dem. Jag fick precis utstickarna med posten, wiiiiii!!!!! Ska bli så kul att få testa dem :D. Tack söta du!!!
    Tänkte passa på att ge ett litet tips på en sak jag hittade härom dagen (du har säkert redan testat det men ger tipset ändå ifall att). Prövade Dan Sukkers florsocker med chokladsmak när jag gjorde macarons i helgen, jösses vad goda de blev. Har inte sett det florsockret innan här (vi har väldigt dåligt utbud på sånt i kalmar :(). Visste inte om det skulle funka men tänkte att jag testar så får vi se. Det få bära eller brista. Och det funkade ju ypperligt! Det var svårt att låta bli att äta upp dem (som tur var blev några spruckna så de kunde man ju äta utan dåligt samvete tihi).
    Om du inte testat detta så gör det för det var verkligen värt det! Tänk om de kunde komma på florsocker med melonsmak...vad glad jag skulle bli då!

    Stora kramar till dig!
    Caroline- St Heaven Street

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott och vad fina de är! Jag sitter med världens sötsug och nu blev det ju inte bättre. ;-) Choklad får man aldrig nog av.
    Vet du, jag tycker du borde skaffa en sida på facebook så man kan gilla dig där. :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Du får gärna ta en sväng förbi oss oxå om du har några sådana här godsaker med dej:)

    SvaraRadera
  4. Vilka fina cupcakes. Låter som goda muffins och god frosting.

    SvaraRadera
  5. Caroline: Kul att utstickarna kommit fram till dig o att du gillade dem =)
    Jag har provat chokladflorsockret (Tack snälla för att du tipsar mig, jag uppskattar verkligen det =) ) Men jag tycker att de blev lite ljusa i färgen, fick du dem mörka?
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  6. Carro: Det är alltid lika roligt o peppande att läsa dina kommentarer! Du är ju för snäll =)
    Jag har en sida på facebook, fast jag har inte orkat lägga ner någon tid på den ännu =/ Ska kanske ta o göra det ;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Anki & Håkan; Hade ni bott i krokarna hade jag kanske gjort det ;)

    SvaraRadera
  8. Erika; Tack söta du, de var himla smaskiga, även om jag tycker att det blir ännu godare med fyllning =)
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...