torsdag 24 mars 2011

Macarons med vanilj och choklad

Macarons är min favorit kaka! Förutom att de är otroligt vackra så är de både sega och knapriga på samma gång. Jag gillar dem skarpt!
Har du inte gjort macarons någongång, så gör det nu! Jag har publicerat det bästa receptet på Macarons, våga prova!

Här är mina senaste kakor, de behöver ju inte vara runda om man inte vill, eller hur? ;)
Jag haft i lite urskrapade kärnor från en vaniljstång i smeten och pudrat på med kakao, de blev himla goda =}
Den underbara hjärtformade bakformen kommer från Ib Laursen.




6 kommentarer:

  1. Vad fint det var med hjärtformade! Det var första gången jag såg det. :)

    SvaraRadera
  2. Jag är jättesugen på att testa göra macroner, men har aldrig kommit mig för. Måste måste testa nu! :)

    SvaraRadera
  3. Åh vilka söta! :-) Jag har aldrig vågat testa göra macarons, inte ens smakat. Får se om jag smakar på konditori någon gång innan jag vågar prova själv. :-) Kram

    SvaraRadera
  4. du har ingen aning om vart man kan köpa en tårta med macarons? Jag har hört att det ska finnas i stockholm ngn stans.. mvh Jacob

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...