söndag 13 mars 2011

Dekorera Cupcakes

Jag har tidigare visat 3 olika varianter på hur man gör rosor av sugarpaste, [Sugarpaste rosor] [sugarpaste rosor 2] och
[sugarpaste rosor 3] =}
Idag tänkte jag visa hur man kan dekorera sina cupcakes på ett lite enklare men minst lika fint sätt.

[Blomutstickarna] jag använt kommer från Lyckas med mat som har alla verktyg man behöver för att dekorera sina cupcakes och även massa annat fint =}
Jag har handlat många av mina verktyg därifrån, deras webshop är definitivt värt ett besök!

Kavla ut en bit sugarpaste.

Använd utstickaren för att stansa ut blommor.

Stryk med fingret över utstickaren för att få snygga skarpa kanter på blommorna.

Ifall du vill ha lite mer "liv" i blommorna kan du antingen rispa in mönster med en tandpetare eller en sådan här siliconform för att få lite mönster i blomman.

Så här ser blomman ut som pressats i silikonformen.

Måla med lite ätbart lim, eller vanligt vatten, mitt på blomman och fäst lite strössel.

Färdiga blommor och blad =)

Dekorera en härligt vårig cupcake!



Vill du också ha ett set utstickare att dekorera dina cupcakes med?
Håll utkik för i veckan för då kan du nämligen vara med och tävla om ett eget set fina utstickare! ;)

9 kommentarer:

  1. Snygga blommor! och tack för tipset om att använda tandpetare! Det hade jag inte alls tänkt på. :) Och jag ska självklart hålla utkik till veckan. ;) Kram!

    SvaraRadera
  2. Åååå jag håller oxå mina örnögon öppna :) Jättefina blommor ;)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Kul att vi på Ib Laursen kan vara med och sponsa din blogg med fina grejer. Såg att det var skickade nu.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Ester & Sara; Kul att ni gillar blommorna flickor =) Det ska bli skoj att ge bort ett set utstickare! Jag misstänker att de kommer att komma väl till användning =D

    Lena; Kul att du kommer förbi och lämnar en kommentar! Jag är så glad för den underbara keramiken som jag ska få visa upp från Ib Laursen!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Så fina blommorna blev, kanon med tipset om tandpetaren

    SvaraRadera
  6. Fint det blev :)
    Oj tävling på g då ska jag hålla koll ;)

    SvaraRadera
  7. Fina blommor - över min nivå, tror jag!

    Jag vill gärna vara med i förklädestävlingen som avslutas ikväll. Skulle bli galet glad om jag vann den som heter Daisy Apron Red! Vanligtvis är jag lite hemlig av mej som bloggare, men om jag skulle vinna lovar jag att jag skulle visa upp mej i förklädet på min blogg...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...