måndag 7 mars 2011

Cupcakes med kaffe och Italiensk Maräng

Jag vill så gärna ha en liten brännare som jag kan "grilla" min italienska maräng så den blir brun o fin i topparna, men det har jag inte.
(För er som inte smakat Italiensk Maräng så kan jag berätta att det smakar som marängen i Mums-Mums)
Här om dagen ville jag verkligen prova en italiensk maräng-frosting till mina cupcakes, så jag provade att grilla den i ugnen en liten stund. Den lilla stunden blev en lite för lång stund så det blev, minst sagt, en rejäl rökutveckling på hela neder våningen. Andra försöket resulterade i en lite väl bränd cupcake (även om den inte totalförstördes som de första 12) så ett tredje försök var ett måste! Fy skam den som ger sig ;)
Till slut fick jag till mina cupcake som jag ville ha dem =D

Receptet hittar du här ;)

Den fina bakformen kommer från Kalasform
.

9 kommentarer:

  1. Godt gjort a ikke gi seg! Tror allikevel du ma onske deg en slik brenner til Nowruz... kan jo ikke royke ned huset og brenne to kaker for hver vellykkede...! ;-)

    ha en fin mandag!
    klem Mette

    SvaraRadera
  2. Det var riktigt mumsigt Linda =)

    Mette; Det var en bra idé, jag håller med dig, jag kan inte bränna ner halva huset och bara få två bra cupcakes ;) Så här kan man inte ha det =P

    SvaraRadera
  3. Those are beautiful and look soooo good! I love your cupcakes! ♥ BJ

    SvaraRadera
  4. Ja, de tär riktigt svårt, har gjort samma misstag som dig, för det går ju verkligen på nolltid när man bränner i ugnen!

    SvaraRadera
  5. De såg väldigt fina ut i alla fall! :) Åh, nu blev jag ju sugen på att baka något med kaffe i.... frågan är vad! :)

    SvaraRadera
  6. Åh så goda de ser ut:)

    SvaraRadera
  7. Bobbi; Thank yopu sweetie! They are really good!
    I'll publisgh teh recipe in english for you soon ;)

    Li: Ja, jag blev varse ;) Det brändes verkligen på nolltid, så himla tråkigt då man fixat i ordning 12 åp en plåt och bränner ALLA =/ Men nu vet jag bättre =D

    Ester: Tack =) Jag tänkte göra kaffepraliner snart, det är himla gott det med. Kanske ska du prova göra det? =D

    Ann-Sofi: Kul att du hittat hit Ann-sofi =D Tack snälla för fina kommentaren =D

    Kram på er

    SvaraRadera
  8. De där såg riktigt goda ut! =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...