onsdag 30 mars 2011

Äppelscones med kanel och rörsocker

För två veckor sedan gjorde jag mina första scones, ever. De blev himla goda och jag fattar inte att jag inte gjort dem tidigare. Som jag skrev i inlägget med blåbärs sconesen så trodde jag ju att de var mycket svårare att göra. Men det var enkelt, gick fort och blev så himla gott!
Nu har jag provat att göra scones igen, men denna gång lite sötare variant med äpple och kanel.
Jag har använt samma recept till smeten som till mina blåbärsscones men istället för blåbär och florsocker har jag haft i tärnade äppelbitar stekta i lite smör, rörsocker och kanel. Jag strödde även över lite rörsocker innan bullarna åkte in i ugnen ;)

En riktigt lyx-brunch fick vi =)

De fina vispskålarna kommer från Ib Laursen som har helt underbar keramik i Shabby Chic stil.


9 kommentarer:

  1. Så mycket gott du har bakat sedan jag var här sist. Jag blev väldig förtjust i din rulltårta med hallon.

    Jag har nog frågat dig: jobbar du med det här?

    ha det bra,Vicki

    SvaraRadera
  2. det var jammen en god ide a ha litt epler i! Takk for tipset. Jeg bakte faktisk en rullekake med litt jordbaersyltetoy igar kveld - det tar jo ingen tid! Ingen kake igjen idag - det forsvant fort i Tenaringen min! ;-)

    ha en fin fin dag!
    klem Mette

    SvaraRadera
  3. Ja IB Laursens kollektion är vansinnigt snygg! Hittade ett ställe på Öland som säljer den och tänkte köpa på mig både fat, koppar och formar. Det kan man liksom inte få för lite av :). De är ju väldigt snygga att servera i och ger bordet lite extra poäng!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Mmm, vad gott det lät! Måste testas!

    SvaraRadera
  5. Svar till Vicki:
    Vad kul att du gillade rulltårtan =) Den var väldigt god, jag rekommenderar den verkligen ;)
    Jag jobbar inte med det här, jag jobbar hem något HELT annat nämligen som terapeut i Kriminalvården.

    SvaraRadera
  6. Svar till Mette;
    Jag letade efter en rulltårta i din blogg, menjag hittade ju ingen =(
    Men den var säkert VÄLDIGT god, och fin =)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Svar till Caroline:
    Vad roligt! De har helt underbara grejor =) Mitt porslin hör till en serie som heter Minte ;)
    Jag har skickat dina utstickare idag, hoppas de kommer fram imorgon!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Svar till Helena:
    Det tycker jag absolut att du ska göra =)

    SvaraRadera
  9. De låter riktigt gott! jag gillar också skålar och jag måste skaffa en stora till hehe därför att jag har bara en lilla ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...