fredag 21 januari 2011

Mumin Cupcakes till Kalasform!

Äntligen har jag fört över bilderna från kameran till datorn. Dock var det natt då jag blev klar med alla cupcakes så ljuset är dåligt på bilderna =/

Men bättre det än inga bilder alls tänkte jag =}

Jag skulle göra 10 stycken cupcakes i de nya muminformarna.
Men något konstigt hände med mina platta cupcakes, kristyren blev rinnig istället för att stelna så jag fick göra en chokladsmörkräm i SISTA stund.
Så himla typiskt, men det gick ju bra till slut...












Följ sockertussen via Bloglovin'!  

18 kommentarer:

  1. Åh vad fina de blev! :-) Älskar den första med hattifnattarna :-) Funderade på om jag skulle modellera gubbarna men bestämde mig för att inte göra det i slutändan. Satsade istället på att knyta ihop form med dekoration med en släng av Mumin ;-)

    Tack för den fina kommentaren!
    Ha en härlig helg!
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Vilken söta cupcakesen!!

    SvaraRadera
  3. Nellie dina cupcakes är fantastiska. Jag är imponerad. Vill bara att alla ska veta att dem ser mycket bättre i verkligheten än på bilderna. Hinner inte just nu, bakat och ska på fest, men jag skickar mina bilder till dig på dina cupcakes och lägger dem på min blogg också. För att jag älskar dina Mumin. För att dem är otrolig små och sötta, vackrare än på tecknande filmer.

    SvaraRadera
  4. Så fina de blev, helt underbara muminfigurer, verligen bra jobbat

    SvaraRadera
  5. Sa utrolig sote de ble!

    Takk for koselig kommentar hos meg. Jeg redigerer mine bilder i et gratis nedlastbart program som heter Photoscape. Det er bare sa utrolig lett a lage collager/endre farger/croppe/lage rammer/legge inn tekst osv osv. Alle mine bilder er stort sett laget der. Programmet er veldig intuitivt sa man kommer igang med en gang! Prov det!! Jeg gikk en gang i tiden pa Photoshop kurs, men dette er mye enklere.

    ha en fin sondag!

    klem Mette

    SvaraRadera
  6. Tack för kommentaren Lisa, jag gillade att form och design blev ett tema i det du bakade! Vi gjorde olika alla tre och det var väl egentligen det bästa, så inte vi gjorde samma-lika. Nu fick Christina många olika cupcakes att visa upp =D

    Kul att du gillar Cuppisarna Sana! Jag älskar dina söta små på pinne =)

    Marina; Du är ju för gullig!! En sån underbar, peppande människa du är! Tack för din fina kommentar!

    Tack Linda! Det var ett evigt pillande, men till slut blev de klara =) Det har varit kul att göra figurerna =D Dina glassar tar kål på mig, jag vill ha en GLASSMASKIN!! =D

    Mette; Tack för svaret! Jag har Photoshop Cs4 (tror jag) Och jag tycker att den är så himla avancerad (jag gick oxå en kurs, för ca 7 år sedan) Det är inte alls lätt att få till bilderna som jag vill... Men jag ska prova programmet du tipsar om! Kram!

    SvaraRadera
  7. Åh så underbart söta dom blev! :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det blev visst lite tolkningsfel där. Jag valde att inte göra en muminfigur som satt på fikabordet eftersom man inte bör ha "rumpan när maten" så att säga ;-) Antar dock att man alltid bör fråga om lov innan man avbildar figurer då det kan vara känsligt med rättigheter och så. MEN detta har jag noll koll på och var bara en gissning =)

    Kul att rättighetsinnehavarna gillade dina cupcakes! Har jag iofs full förståelse för det då dina cupcakes är jättefina! =)

    Ha en härlig start på veckan!
    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  9. Super duper söta cuppisar :)

    SvaraRadera
  10. Tack för fin kommentar på Min blogg :0)
    Du verkar ju vara jätteduktig - skall ta mig en låång titt här :0)
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  11. Tack Therese!

    Lisa; Jag missförstod då, jag trodde att man inte modellera figurerna för rättigheternas skull =/
    Men tänkte att det måste vara ok eftersom de redan är tryckta på formarna =)
    Men det är sant du skriver, rumpan på bordet är inte trevligt, om det inte är en Mumin-rumpa möjligen ;)

    Tack Pehrnilla!

    Tack Sara för gullig kommentar =D

    Varsågod Matilda! Hoppas du hittade roliga bilder att titta på =)

    Kram på er!

    SvaraRadera
  12. Ååh vad söta de blev! =) Du är så himla duktig, verkligen en naturbegåvning. =)

    SvaraRadera
  13. Tack snälla Carro =) Du är så gullig!

    Tack Erika för fina kommentaren =}

    SvaraRadera
  14. Verkligen jätte söta Cupcakes!

    SvaraRadera
  15. Nu förstår jag vad du menade med att du var en j*vel på att baka. Geeez vilka fantastiska kreationer! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...