tisdag 25 januari 2011

Matcha Smoothie!

I paketet från Tehuset Java kom ju oxå ett Matcha som hette Latte to go, och efter att ha läst recepthäftet jag fick med så blev jag så nyfiken på att testa Matcha Smoothie.
Den var så himla god!
Niklas tyckte att smaken lutade åt nyponsoppa hållet, jag tyckte snarare söt spirulina och min äldsta pojke blev skrämd av att jag sa att den smakade alg, men gav det en chans och han tyckte väl inte att det var fy hemskt =}


Det är super enkelt att fixa den här smoothien =) 
Matcha smoothie
2,5 dl Sojamjölk (vanilj)
2 msk Matcha pulver
Is

Häll allt i mixern och mixa tills isen är krossad, häll upp i glas och servera =)



Receptet kommer från Tehuset Java.



Matcha smoothie
1 cup Soy Milk (vanilla flavored)
2 tablespoons powdered Matcha
Ice

Blend all ingredients until ice is crushed, pour into glasses and serve =)

4 kommentarer:

  1. Svar: Det kan jag däremot tänka mig! Spröd och bärig, perfekt i paj :)
    Vart köper du Matcha-thé?

    MVH Li

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tror att det var hos Tulipansbakverk jag såg det!
    Jag har fått Matcha teet från Tehuset Java, de har tre butiker och en onlineshop om du inte bor i närheten av butikerna =)

    SvaraRadera
  3. Vad bra, då vet jag :) Är sugen på att göra chokladpraliner med det théet!
    Idag blev det italiensk maräng för hela slanten, så cakepopsen får vänta tills söndag kanske? Tack för ditt tips, ska tänka ut någon god bakxmix att blanda till. Har recept på chokladfrosting som finns på glasburk, så det ska bli roligt att testa den.

    SvaraRadera
  4. Jag har bara provat italiensk maräng då jag gjort macaroons, vad har du det till?

    Kakmixen fungerade fint och var jättegod! förenklar en del =) Det är ju rätt pilligt och tidskrävande ändå, som det är, att göra cake pops ;)

    Vad är det för frosting på burk??

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...