tisdag 14 december 2010

Vegan Cupcakes!

Baka muffins utan ägg!
Nähee?
Johoo, det går =}

Muffinsen kommer inte att bli höga men de blir underbart chokladiga! Påminner om kladdkakemuffins faktiskt. De här cupcaksen är fyllda med Oatlygrädde med chokladflorsocker.



Här kommer receptet för dig som vill prova ;)

Choklad Cupcakes utan ägg
Ca 12 muffins


1,5 dl Mjölkfri margarin
1 ½ dl Farinsocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 dl kakao
1 dl "mjölk" (soya,havre el ris)
1tsk vaniljsocker
  • Värm ugnen till 200 °C
  • Vispa margarinet mjukt. 
  • Tillsätt sockret och vispa, några minuter, tills det är krämigt. 
  • Vispa mjöl, bakpulver, salt och kakao tillsammans i en bunke, rör om tills ingredienserna blandats väl. 
  • Blanda vanilj och mjölk tillsammans i en liten skål. 
  • Lägg till hälfen av de torra ingredienserna i smeten, och varva därefter torra ingredienser och vätskan, rör om med en slickepott eller slev.
  • Sätt muffinsformarna i en muffinsplåt och fyll till 2/3.
  • Minska värmen i ugnen till 175 °C och grädda i nedre delen av ugnen i ca 25 min.
    Prova med sticka!
Låt svalna och dekorera!

Följ Sockertussen via Bloglovin'!


5 kommentarer:

  1. Hej Nellie, så kul att du hittade till min blogg! Du är välkommen tillbaka. Din egen ser fantastisk ut, rena konstverken du skapar!Tyvärr tål jag inte gluten, så jag får nog avstå från dina godsaker, men inspiration kan jag ju få. Allt gott!

    SvaraRadera
  2. Och vilken snygg dekoration. Är det vanlig kristyr?
    // Jenny

    SvaraRadera
  3. Hurra för vegancupcakes! Gillar jag =)

    SvaraRadera
  4. Älsklingen, du är världens bästa smakpanel ;)

    Tack Kjersti! Jag tänkte ge mig på att baka glutenfria cupcakes snart. Måste bara hitta en speciell ingrediens jag tänkte experimentera med =}

    Jenny; Tack! Kul att du gillade den! Snöflingorna är gjorda med vanlig kristyr bestående av äggvita, några droppar citronsaft och florsocker.

    Cecilia; Vegancuppisar är bra att varva med ibland :D

    Kram på er allihopa!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...