måndag 20 december 2010

Våningstårta, Macarons & Maränger!

Som jag skrivit tidigare så fyllde min fina mamma 50 år i veckan så vi hade kalas för henne i går.
I present önskade hon sig ett dessertbord med en
bröllopstårta inspirerad födelsedagstårta som hon valt ut från internet.
Sagt och gjort, klart att jag fixar det till min älskade mamsen!

Jag har aldrig jobbat så hårt för något bakat tidigare, heller har jag inte lagt ner så mycket själ och kärlek i det jag bakat.

Titta och njut, för allt är bakat med kärlek!

De fina formarna kommer från Kalasform.
Cakeballs med passionfruktschoklad

Rosa maränger med choklad

Macarons med blåbär

 Macarons med hallon

 Macarons med pistage

Våningstårta, i den första våningen; Kaffechoklad & Hallonfromage
I den andra våningen; Syrlig persikomousse & vitchokladfluff

Dessertbordet


Jag kommer att lägga ut recept på det jag bakat i veckan. 

Du följer väl Sockertussen via Bloglivin' så du inte missar något?



16 kommentarer:

  1. Oj vad fint, du är så himla duktig!

    SvaraRadera
  2. Vilken lycklig mamma du måste ha. Så himla fint alltihop!

    SvaraRadera
  3. Jösses!!! Vilken lycklig mamma du har!! Antar att hon blev nöjd!!!:) Allt ser supersmaskigt ut!!

    SvaraRadera
  4. Tack Sofie! Mamma var så nöjd, det gör en glad i hjärtat att hon blev så glad =)

    SvaraRadera
  5. Oj vilket jobb du lagt ner! Man blir väldigt sugen på allt du gjort! Lyckliga mamma som får ett sånt dessertbord :-)

    SvaraRadera
  6. Kul att du gillar det du ser Linda!
    Ja, det tog tid att göra, speciellt för mig som inte är ett proffs utan en amatör i högsta grad =)
    Men det var det värt!

    SvaraRadera
  7. Alla bakverk som du gjorde var underbart! din mamma måste var riktigt nöjda ;)

    SvaraRadera
  8. Hei pa deg,
    her har det vaert sa travelt i det siste at jeg har knapt hatt tid til a skrive eller lese blogger! Har fatt lest meg opp litt pa din blogg og alt det fantastiske du har laget! For et dessertbord! Det bare MA ha gjort stor lykke!!!
    kos deg na i innspurten til jul og takk for alle dine koselig kommentarer pa bloggen min!

    klem Mette

    SvaraRadera
  9. thanks for following my blog! i'm happy to follow yours! everything looks so DELICIOUS!

    best,
    april

    www.marineparents.blogspot.com

    SvaraRadera
  10. Looks delicious! I can't wait to see more from your blog. Thank you for stopping by Holly at Nap Time. I'm following you back!

    Holly
    www.hollyatnaptime.com

    SvaraRadera
  11. Å så himla fint!! Jag ska ge mig på ett litet dessertbord när sonen döps, macarons och tårta är givet, förmodligen cake pops och cookie pops också =) Jag älskar dina skyltar, har du gjort dem själv eller köpt någonstans?

    SvaraRadera
  12. Tack Maria!
    Det var så kul att göra ett dessertbord, och man behöver inte ha så mycket av varje på bordet. Det var oerhört uppskattat =)
    Jag har gjort lapparna själv, skicka ett mail till mig om du vill, så kan jag skicka filen till dig!

    SvaraRadera
  13. Ser jättesmaskigt och fint ut! :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...