fredag 10 december 2010

Nutellafrosting!

Recept på Nutellafrosting

Den här frostingen passar väldigt bra på choklad cupcakes och räcker till ca 10-15 cupcakes, beroende på hur mycket du spritsar på varje ;) (hos oss räcker det till knappt 10 =P )


Jag tycker inte att Nutella blir så bra i cupcakessmeten, eftersom den flyter ut och blir för "utspädd" därför brukar jag använda den här frostingen som fyllning i mina cuppisar istället för att ha det i smeten, fast då räcker det att du halverar receptet, eller kanske till o med använder bara en tredjedel.
Jag gillar inte att ha samma fyllning som frosting, så jag brukar i så fall använda en annan frosting ovanpå, tex kaffefrosting =}



3 msk  Nutella
200 g  Mjukt smör
3,5 dl  Choklad florsocker
1 tsk   Mjölk



Bland smör och florsocker krämigt.
Rör ihop Nutella med lite mjölk och blanda i smörkrämen.


Spritsa på dina cupcakes and there you go!


Enjoy!




Du följer väl mig via Bloglovin'?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...