fredag 10 december 2010

Krämig kaffefrosting med choklad!

Äntligen kommer nu receptet på kaffefrostingen jag gjorde till choklad cupcakes här om veckan.

Kondenserad mjölk var för mig en nyhet, jag har ju sett konservburkarna på bakhyllan och tänkt; "Fan, vad mysko..." Men jag har aldrig provat det, inte vågat, inte vetat till vad jag ska våga använda det.
Men nu provade jag det till Cupcake frosting och jag är frälst! Varför har jag inte provat det tidigare?

Så, har du inte provat kondeserad mjölk, ta o gör det, se bara till att det blir den sötade varianten.
Passa på när du gör din frosting efter det här receptet :}

Den här frostingen blir ganska ljust brun ifall man inte använder choklad florsocker, men vill man inte ha för mycket smak av choklad så väljer man så klart vanligt florsocker, men pudra gärna lite kakao på cuppsiarna då.


Kaffefrosting


150 g  Mjukt smör
3 dl Choklad florsocker (eller vanligt florsocker)
1/3 burk Kondenserad mjölk
1 tsk snabbkaffepulver utblandat med lite hett vatten
ev lite kakao
ev ett krdm vaniljsocker


Blanda smör och florsocker och ev vaniljsocker vitt och krämigt.
Tillsätt den kondenserade mjölken och kaffet.
Rör om ordentligt och spritsa på cuppisarna.



Följ Sockertussen via Bloglovin' så du inte missar något!

2 kommentarer:

  1. Svar: Tack så jättemycket! I år har jag dock haft så stressigt i skolan att jag inte ens hunnit ta fram julpyntet än, får bli ett pepparkakshusbak dagen innan jul eller så :) Vilken otroligt tjusig blogg du har! :D

    SvaraRadera
  2. Det lät intressant med kondenserad mjölk, jag har bara använt det till julgodis förut. Hur smakar det i frosting ungefär? Jag är inte jätteförtjust i Philadelphiaost så ofta blir det fluff och annat för att variera men det vore ju trevligt att ha lite mer att välja mellan. =) Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...