torsdag 9 december 2010

Julig Tårta & Cupcakes!

Idag har en reporter och fotograf från min lokaltidning varit här och pratat med mig om tårtor och cupcakes. Det var lite nervigt innan de kom, jag gick runt och stampade som en dåre innan, undra varför, jag som inte brukar känna av nerverna så där. Undrar om jag kan skylla även det på att mina hormoner är i obalans eftersom jag ammar ;P

Jag låg vaken halva natten och tänkte på Cupcakes, tårtor och fyllningar.. höll på bli knäpp =P

Hur som helst, det var nervigt  innan, men kul när de väl var här =} Jag tycker ju att det är så kul att prata om tårtor och cupcakes ;)

Jag lyckades riktigt bra med cuppisarna tycker jag, tårtan smakade vi inte på, den skickade jag iväg med dem så att de som jobbar på redaktionen oxå kunde få smaka.

Temat var julig och smakerna matchade temat med mandelmassa, marsipan och fikon.

Steg-för-steg instruktioner kommer snart, du följer väl  bloggen via Bloglovin' så du inte missar nåt?

Inte? Jamen klicka på Cuppisen då ;) 


När jag ändå höll på gjorde jag lite Cake Balls och Cake Pops också :}

Söta renar med muffo horn ;)

Cake Pop julgranar

Cake Pops på tork på finaste tårtfatet från Gerbera, kolla in hemsidan och hitta din närmaste återförsäljare

Choklad cupcakes dekorerade med järnek i marsipan

Små tomtenissar i jordgubbs marsipan.



En julig tårta!
Jag tycker att det är så otroligt fint med vitt på vitt, speciellt nu till vintern, vad tycker du?

Tårta med fikonmousse, mandelgrädde och fikonsylt. Täckt och dekorerad med MMF.



11 kommentarer:

  1. Gud jag går upp flera kilo bara genom att klicka min in här .. livsfarligt!! men har lagt till dig på bloglovin nu.. :)

    Jag och en kurskamrat ska skriva om äktenskap, jämföra Sverige och Tyskland och se om det finns likheter eller skillnader i olika kontexter. Vi började idag så mycket kan komma och ändra sig under tiden men det är tanken just nu :)

    SvaraRadera
  2. Hva du kan! Haper du legger ut avisartikkelen nar den kommer!?

    Imorgen setter jeg nesen nordover og drar pa en rask helgetur til Norge. Gleder meg til a hente litt nordisk julestemning tilbake for jeg er pa plass igjen sondag kveld.

    god bakehelg
    klem mette

    SvaraRadera
  3. Åh vad spännande! =) Du får länka till artikeln sedan.

    SvaraRadera
  4. åh gud vad gott det ser ut! dör en smula.. :)

    sv: oja! jag lägger absolut till dig på bloglovin. :)

    SvaraRadera
  5. Ja ibland blir det lite jobbigt med värken. Vart sitter dom triggerpunkterna? Jag har inte så stor koll på vart de olika punkterna finns :)

    Allt ser så smaskigt ut på bilderna här ovan och tårtan är verkligen jättefin!
    Jag tror inte jag skulle lyckas så bra med att göra fina cupcakes, jag är inte så jättehaj på det där med att baka ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej,
    Jag hittade hit via Mette och jag måste bara lämna ett par rader och säga att jag är otroligt imponerad av dina ätbara konstverk! Jag förstår att pressen vill uppmärksamma dina sockertussar och de ser otroligt läckra ut, allihop!

    Hälsningar från England,
    Helena

    SvaraRadera
  7. Tack för alla snälla kommentarer snälla ni =)

    SvaraRadera
  8. Älskar vitt på vitt! Din tårta är jättefin =)

    SvaraRadera
  9. Ojojoj så mycket vackert och gott :)

    SvaraRadera
  10. Den där tårtan ser för vacker ut för att kunna ätas ;) Jättevacker!!

    SvaraRadera
  11. Tack Cecilia! Jag var inne på din sida, jag är ditt nya fan =)

    Angelica, man får ta sats om hugga upp tårtorna ;)

    Hanna; Tack gulliga du! Det blir ju så elegant med vitt på vitt =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...