lördag 11 december 2010

Fylla en cupcake!

Jag tycker att Cupcakes inte är "riktiga cupcakes" om de inte är fyllda med något mumsigt.
Antingen kan man sticka ner en chokladbit i bakformen innan man gräddar cuppisarna, eller så fyller man dem efter att de gräddats.
Jag vet inte hur många olika sätt det finns att fylla en Cupcake, men jag använder mig av två olika sätt beroende på hur mycket fyllning jag vill ha i dem. Jag ska så klart visa er båda mina sätt! =}

Det första och enklaste sättet är att använda en Äppelurkärnare, en sån där mannick som ser ut som ett rör.
Tryck ut ett hål mitt i din cupcake och fyll hålet med frosting av något slag, den lilla kakbiten som blir över behöver du inte trycka tillbaka in i hålet om du inte vill, hålet är ju så pluttigt ändå.
Men tänk på att det blir ett hål rakt igenom så fyll inte med något som kan rinna ut. Ifall dina gäster lyfter upp cuppisen ur bakformen blir det kladdigt! ;)

Det andra sättet, som är min favorit, är nästan lika enkel och passar såväl till smörkräm som till lös kompott.

Man skär ut en kon på cupcaken med en vass kniv och fyller gropen med något smaskigt, och sätter tillbaka locket innan man spritsar på frostingen.




Följ mig med Bloglovin'!

8 kommentarer:

  1. dina bakelser! åh goda!

    Sv; själv är jag jättedålig på att baka muffins och liknande, men kan alltid testa! :D

    SvaraRadera
  2. ahh, kan du ge oss några tip va man kan köpa te sin kille när den fyller år kommentera

    SvaraRadera
  3. Du är fan bäst =) /Nirmo

    SvaraRadera
  4. Jag bakar ofta cupcake men jag fylla inte ofta på fyllningen hehe ;)

    SvaraRadera
  5. Dina Cupcakes ser ändå helt underbara ut Sana! =)

    SvaraRadera
  6. ohhhhh I can't wait to try this!!
    Thanks for sharing! I'm so glad your website has a translator so I can read your cool posts :)
    following you back-
    www.atozformomslikeme.blogspot.com

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...