lördag 4 december 2010

Cake Pops... igen!

Once you pop.... You can't stop ;)


Det är super kul att göra Cake Pops! I Love it ♥ 
Dock lite tidskrävande... 
Efter att ha sett Nalle Puh Cake Popsen hos Bakerella så kunde jag inte släppa tanken på de söta popsen... Jag ville inte ens ge mig på att göra Nalle Puh eftersom han verkar så svår, men jag kunde ju göra andra söta pops =}
Jag hade ju till och med lite smet kvar sedan sist jag gjorde Cake Pops och den här gången skulle jag försöka få dem att sitta på pinnen.

Sagt och gjort =}


Lite förberedelse


 Här har jag doppat en boll i choklad innan jag satt fast nästa boll för att få dem att fästa ordentligt i varandra.


Och här är resultatet!

Detaljer i MMF.

Fåret är rullat i pärlsocker, detaljer i lakritsgodisar och strösselkulor.

Detaljer i marsipan och strösselkulor.

Lejon med man av kokos blandat med lite saffran. Ritad med pastafärg.

Snögubbar dekorerade med sockerkulor och hatt av lakritsgodis.




Vad tycks?

Följ min blogg med bloglovin

4 kommentarer:

  1. Wow, så snygga!!
    Du har väl inte missat Bagerskans julkalender - fylld med härliga tävlingar, kram Karin

    SvaraRadera
  2. Jisses, det har jag missat!
    Får kolla upp det genast ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Oj vad duktig du är! Superfina! =)

    SvaraRadera
  4. Tack Carro =)
    Det var skitskoj att göra dem, men otroligt tidskrävande och pilligt...
    Jag blev så inspirerad av Bakerellas fina cake pops så jag tvungen att prova göra figurer =D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...