fredag 3 december 2010

Blommor i Sugarpaste - Rosor 3!

Oki, då ska jag visa det absolute lättaste sättet att göra rosor.
Jag har visat två andra sätt tidigare, lite pilligare rosor  och ett annat lite enklare alternativ på rosor.

Sånna rosor har jag använt på mina Farsdags cupcakes.


Skär eller klipp ut en bit SP, marsipan eller MMF.


Pensla lite ätbart lim (eller vatten) på halva biten och vik den dubbel.


Pensla plutt lite lim i kanten och börja rulla in blomman.


Fortsätt rulla blomman och avsluta med att pensla och rulla blomman fram och tillbaka mellan fingrarna för att få den att hålla ihop ordentligt. 


Limma fast ett blad och du är KLAR! Yeaaay =)


Enklare än så här kan det inte bli!

2 kommentarer:

  1. Låter du dessa torka innan du använder dem? Eller dekorerar du cc på direkten så man även kan äta spdekorationerna? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukat låta dem torka upp ett par timmar innan jag sätter dem på cuppisarna.
      Men det finns inget som hindrar en från att använda dem med engång ;)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...